اصلاح طلبان بوشهر از این اقدام میگلی برآشفته شده اند و برکناری رحیمی را دهن کجی به اصلاحات می دانند. میگلی که با شعار تغییر لحظه ای در چهره شهر زیر ذره بین شهروندان بوشهری قرار گرفته بود با برکناری رحیمی طیف سیاسی اصلاح طلب نیز در خط مخالفینش قرار گرفتند.
کد خبر: ۵۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰ 22 June 2015
تابناک بوشهر: بعد از رفتن سعید آزاد شهرکی از چهره های اصولگرای بوشهر گزینه های زیادی برای تصدی این پست پیشنهاد شد. اکثر کارشناسان بر این عقیده بودند که شهردار بوشهر از بین چهره های اصلاح طلب بیرون می آید.

حواشی و انتقاد از انتخاب میگلی نژاد

 تحرکات رئیس و  اعضا شورای شهر در اطراف میگلی نژاد با انتقادات فراوانی همراه شده بود. مخالفان انتخاب میگلی نژاد به مدیریت گذشته او در شهرداری اشاره داشتند واعتقاد داشتند که کارنامه خوبی نداشته است و صلاحیت شهردار شدن را ندارد. الهام بارگاهی عضو اصلاح طلب شورای شهر بوشهر مخالف اصلی توافق اعضای شورا با میگلی نژاد بود. میگلی نژاد که سودای حضور در رقابت های انتخابات مجلس را در سر داشت، در نخستین جلسات مذاکره با اعضا شورای شهر گفته بود که نمی تواند شهردار شود. بالاخره راضی شد و شورای شهر بوشهر با حداکثر آرا به نتیجه رسید که غلامعلی میگلی نژاد که قبلا هم سابقه ریاست این پست را در داشته است بار دیگر شهردار شود.

بعد از این توافق استانداری بوشهر از این تصمیم شورا انتقاد کرد. مصطفی سالاری در یک مصاحبه خطاب به برخی شوراهای دیگر شهر های استان گفته بود که حکم افراد نالایق را امضا نخواهد کرد. با تمام این حواشی میگلی توانست رضایت برخی مخالفانش را جلب کند و با حکم وزیر کشور کارش را رسما شروع کند. شهردار بوشهر در روز معارفه صحبت های بلند پروازانه ای انجام داد و گفته بود: من کاری میکنم که جمعیت بوشهر در مدت چند سال دو برابر شود. میگلی در جلسه معارفه اشاره کرده بود به فضای شهری شهر بوشهر و تاکید کرده بود که:  چهره کنونی شهر در مدت یک ماه با آنچه خواهید دید قابل قیاس نخواهد بود.

کاشت در ختان موز در خیابان فرودگاه

یک هفته ای است که کاشت درختان موز در بلوار خیابان فرودگاه با انتقادات زیاد سمن ها و دوستداران محیط زیست همراه شده است. آنها از این اقدام شهرداری بوشهر ابراز تعجب می کنند که چرا در دوره بحران کمبود آب اقدام به کاشت درخت موز کرده اند که هر نهال روزانه حدود 20 لیتر آب نیاز دارد. علاوه بر آن نه تنها درختان موز زیبایی ندارند بلکه از سایه آن نیز نمی توان استفاده کرد.
پاسخ شهرداری بوشهر به این انتقادها بسیار جلب است، در توجیه این اقدام شهرداری گفته است: کسی تاکنون در بوشهر سر خیابان درخت موز نکاشته است و ما باید ببینیم چه اتفاقی برای این درختان خواهد افتاد اگر درختان موز رشد خوبی داشتند ما می توانیم از میوه و محصول آن استفاده کنیم! این آزمون و خطای شهرداری بوشهر با هزینه گزاف انجام شده است.

کاشت درخت در حاشیه نوار خیابان ساحلی

شهرداری بوشهر اخیرا  در حاشیه نوار خیابان ساحلی اقدام به کاشت درختانی کرده است که کارشناسان کشاورزی بر این عقیده هستند که کاشت درخت «گل ابریشم» با این فاصله نزدیک به دریا یا خشک خواهد شد و یا در صورت رشد پربار و زیبا نخواهد بود. شهرداری بوشهر هدف از کاشت این درختان را سایه افکنی و خنک شدن حاشیه ساحلی می داند. آسیب رساندن به کف خیابان به دلیل اینکه درخت گل ابریشم ریشه های تنومندی دارد از دیگر مواردی است که شهرداری روی آن کار کارشناسی نکرده است. نکته مهم این است که در دوره مدیریت آزاد شهرکی حدود 2 میلیارد تومان هزینه تخریب و بازسازی ساحل قدیمی از رستوران تیو تا میدان رئیسعلی دلواری شده بود با این توجیه که طراحی ساحل،  نما و دید ره گذران رو به دریا را کور کرده است.

برکناری مدیرعامل موسسه فرهنگی، تفریحی شهرداری

صبح امروز مدیرعامل موسسه فرهنگی، تفریحی شهرداری با حکم شهردار برکنار شد. قدرت الله رحیمی حدود چهار ماه مدیر عامل ماند، و امروز با حکم میگی نژاد برکنار شد. رحیمی ریاست دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان بوشهر را بر عهده دارد. اصلاح طلبان بوشهر از این اقدام میگلی برآشفته شده اند و برکناری رحیمی را دهن کجی به اصلاح طلبان می دانند. میگلی که با شعار تغییر لحظه ای در چهره شهر زیر ذره بین شهروندان بوشهری قرار گرفته بود با برکناری رحیمی طیف سیاسی اصلاح طلب نیز در خط مخالفینش قرار گرفتند. برخی منتقدان شهردار می گویند: میگلی بعد از انصراف از شرکت در رقابت های انتخاباتی، سیاست را رها نکرده و خواسته با برکناری رحیمی از قدرت اصلاح طلبان بکاهد. اصلاح طلبان بوشهر نیز بر این عقیده هستند که شهردار می خواهد راه را برای برادرش ابراهیم میگلی نژاد جهت کاندیدا شدن هموار کند.

باید دید که غلامعلی میگلی نژاد با بیش از 200 میلیارد تومان بودجه ای که در اختیار دارد چه خواهد کرد؟ یک ماه از قول شهردار گذشته و چهره شهر که تغییری نکرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
یقینا که اشتباه ترین کار ممکن رو اقای میگلی در همین اول کاری انجام داد و مخالفان زیادی رو به خاطر این برکناری برای خودش به میدون اورد به هر حال ما در دولت اصلاحاتیم و اقای رحیمی بعنوان اصلاح طلب واقعی میتوانست کارهای زیادی برای شهرش انجام بده!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار