عضو کمیسیون صنایع دریایی مجلس :
عضو کمیسیون صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی از دو برابر شدن معافیت گمرکی کالای ملوانی خبر داد.
کد خبر: ۵۶۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰ 03 February 2018

عامر کعبی عنوان کرد: در این زمان لازم است تا مرز بندی مشخصی میان کالای ملوانی و قاچاق در نظر گرفته شود. توجه به تولید و اشتغال داخلی در بحث واردات کالای ملوانی بسیار ضروری است.

وی با تاکید بر اجرایی شدن آیین‌نامه واردات کالای ملوانی افزود: با توجه به تغییر آیین نامه اجرایی مبادله مرزی پس از ۱۲ سال، به معیشت جامعه ملوانی توجه خاصی شده و به طور حتم بازارهای منطقه از این موضوع بهره بیشتری خواهند برد.

کعبی اظهار کرد: تغییر آیین نامه اجرایی مبادله مرزی فضای مناسبی را برای انجام فعالیت های تجاری - ملوانی در مناطق مرزی و ساحلی کشور فراهم می‌کند. به طور حتم کالاهای همراه ملوان ها از مبادی رسمی وارد کشور ‌می شود که ماهیت کالای قاچاق را نداشته باشد.

وی تصریح کرد: به موجب آیین نامه جدید، هر یک از ملوانان لنج‌های زیر ٥٠٠ تن ظرفیت، شش بار در سال و هر بار تا سقف ۱۰ میلیون تومان معاف از عوارض گمرکی هستند و این موضوع به ملوانان و لنج‌داران منطقه برای واردات کالای ملوانی کمک فراوانی می کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: تا پیش از مصوبه یاد شده، هر ملوان در طول سال تنها ۶ نوبت می‌توانست سفر کند و در هر نوبت نیز تنها تا سقف چهار میلیون تومان می توانست کالای ملوانی معاف از عوارض گمرکی وارد کشور کند.

کعبی افزود: البته در قانون مناطق آزاد، کالاهای ملوانی و ته لنجی تفاوتی ندارد و در صورتی که ملوانی بیش از حد مجاز کالا وارد کند باید به طور حتم از قبل، کارت بازرگانی تهیه کرده باشد، زیرا بار اضافی تجاری محسوب می‌شود و بایستی عوارض گمرکی آن نیز پرداخت شود.

وی توجه و نگاه خاص به معیشت ملوانان و صیادان را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: باید در منطقه اولویت کاری مسئولان رونق اقتصادی و اشتغال بیشتر مردم بومی باشد.

به گفته عضو کمیسیون صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی، شهرستان آبادان از دیرباز محل صید و صیادی و بندرگاه بوده و از این رو نیاز است تا معیشت ملوانان و صیادان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار