نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای طرح ها و پروژه های کشاورزی از جمله احداث سدها و استخرهای معیشتی ذخیره آب درآمد کشاورزان این شهرستان به چند برابر افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۶۰۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷ 11 July 2015
جلیل جعفری بنه روز شنبه در آیین کلنگ زنی پروژه استخر معیشتی ذخیره آب کشاورزی روستای گورانسراب از توابع بخش مرکزی خلخال

افزود: در سال گذشته برای اجرای پروژه های مهار آبهای سطحی و احداث سدها و استخرهای ذخیره آب کشاورزی اعتبار مناسبی از محل اعتبارات ماده 180 تخصیص یافت و امسال نیز برای تکمیل این پروژه ها اعتبار مناسبی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: پروژه احداث استخر ذخیره آب کشاورزی روستای گورانسراب از جمله این پروژه ها است که با تخصیص چهار میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبارات ماده 180 سال 93 امسال شروع می شود.

وی گفت: با توجه به برآورد 30 میلیارد ریالی عملیات اجرایی و تکمیل این پروژه برای ادامه و تکمیل عملیات اجرایی این طرح 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده 180 سال 94 تخصیص داده شده و انتظار می رود وزارت جهاد کشاورزی نیز نسبت به تامین باقیمانده اعتبار این پروژه در سال جاری اقدام کند.

به گفته او ، با توجه اعلام وزارت جهاد کشاورزی برای تامین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل پروژه های سد و استخرهای ذخیره آب کشاورزی آغاز شده در مناطق مختلف کشور انتظار می رود اعتبار مورد نیاز استخر ذخیره آب روستای حاصلخیز گورانسراب از این محل تامین و اهالی

از آب این استخر بهره مند شوند.

به گزارش ایرنا ، علی نظری فرماندار خلخال نیز در این آیین گفت: پروژه استخر ذخیره آب کشاورزی روستای گورانسراب با ظرفیت ذخیره 250 هزار متر مکعب آب احداث و با تکمیل و بهره برداری از آن 120 هکتار از اراضی حاصلخیز این روستا از آب این استخر سیراب خواهند شد.

وی افزود: روستای گورانسراب در هفت کیلومتری خلخال واقع شده و کشاورزان این روستا سه چهارم از کل محصولات جالیزی شهرستان خلخال از جمله خیار را تولید می کنند.

فرماندار خلخال با بیان این که درآمد روستاییان گورانسراب از محل فروش محصولات کشاورزی و جالیزی 140 میلیون ریال در هر هکتار است اظهارکرد: در صورت تکمیل و بهره برداری از این پروژه درآمد حاصل از فروش محصولات جالیزی در این روستا به دو برابر افزایش می یابد.

شهرستان خلخال با بیش از 95 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار