انتقادعضوشورای شهربوشهرازنماینده مجلس:نيروگاه اتمى بوشهرمهمان میزبان کش
بوشهر: نايب رئيس شوراى اسلامى شهر نسبت به عمل نكردن نيروگاه اتمى بوشهر به مسئوليت اجتماعى اش انتقاد كرد.
کد خبر: ۷۴۶۸۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۷ 21 May 2019

بوشهر: نايب رئيس شوراى اسلامى شهر نسبت به عمل نكردن نيروگاه اتمى بوشهر به مسئوليت اجتماعى اش انتقاد كرد.

به گزارش «تابناک بوشهر»؛ روح الله نصرتى در صحن علنى شوراى شهر گفت: مديران نيروگاه اتمى بوشهر پيش از اين اعلام كرده بودند در راستاى مسئوليت هاى اجتماعى خود بنا دارند مدرسه اى را با بهترين كيفيت و امكانات براى استفاده دانش آموزان احداث كنند و در این راستا طی سال های گذشته، زمین مدرسه مخروبه ای در چهار راه فضیلت به آنها داده شد.

نمایی از مرکز آموزشی نیروگاه اتمی در چهار راه فضیلت بوشهر که در آستانه تکمیل است

وى با انتقاد از زمان بر شدن تکمیل این پروژه توسط نیروگاه اتمی افزود: اکنون خبردار شده ايم كه با دستور وزير آموزش و پرورش، اختيارات و مديريت اين مدرسه به نيروگاه اتمى واگذار شده و هر دانش آموزى به غير از فرزندان كاركنان نيروگاه بخواهند از آن استفاده كنند، بايد مبالغ سنگينى بابت شهريه به نيروگاه اتمى بوشهر بپردازند، در حالی که قرار بوده این مدرسه هیات امنایی باشد.

نايب رئيس شوراى اسلامى شهر بوشهر با اعتراض نسبت به اين نوع برخورد نيروگاه اتمی، ادامه داد: در كمال تعجب مى بينيم مدرسه اى كه قبلاً توسط دانش آموزان محلات شكرى، صلح آباد، هلالى و... قابل استفاده بوده، توسط نيروگاه اتمى تصاحب شده و دانش آموزان مجاور آن را فقط در ازاى دريافت شهريه هاى بالا، پذيرش مى كند كه اين موضوع به هيچ عنوان، عمل به تعهد اجتماعى نيروگاه در قبال بندر بوشهر محسوب نمى شود.

روح اله نصرتى با بیان اینکه نیروگاه اتمی در خصوص مسئولیت های اجتماعی کاری برای بوشهر نکرده و وقتی هم قرار است پروژه ای عام المنفعه اجررا کند، اینگونه عمل می نماید، تصريح كرد: از استاندار و مديركل آموزش و پرورش استان مى خواهم در اين خصوص پيگيرى جدى داشته باشند و زیر بار این تصمیم نروند تا حقى از دانش آموزان بوشهر ضايع نشود.

نیروگاه اتمی زیر قولش زد

نیروگاه اتمی بوشهر که خود را جزیره ای جدا از بوشهر می داند و مسئولیت های اجتماعی اش در قبال این شهر و استان را به هیچ می انگارد، مدت هاست خواستار مدیریت اختصاصی بر مرکز آموزشی در حال احداث سازمان انرژی اتمی می باشد و حالا براساس خبر نایب رییس شورای شهر، به آنچه می خواسته دست یافته است.

آن هم در شرایطی که افکار عمومی بابت این خواسته غیرمنطفی نیروگاه اتمی معترض بوده و مدیریت استان تاکنون مقاومت می کرد، اما مدیران نیروگاه اتمی به سراغ وزیر آموزش و پرورش رفته و از آنجا مجوز را گرفته و استان را دور زده اند.

این مرکز آموزشی که در چهار راه فضیلت شهر بوشهر و جایگزین یک فضای آموزشی فرسوده شده، از سال 90 استارت خورد و طی تفاهم نامه ای که میان رییس سازمان انرژی اتمی، استاندار و مدیرکل وقت آموزش و پرورش استان در آن زمان امضاء شد، قرار بود بصورت هیات امنایی و کمک سازمان انرژی اتمی فعالیت نماید تا فرصتی برای حمایت از دانش آموزان مستعد تا پیش از ورود به دانشگاه باشد.

این مرکز آموزشی سه طبقه با 36 کلاس درس، آزمایشگاه و فضاهای جانبی نظیر سالن آمفی تئاتر، بخش اداری، طبق برنامه باید در سال 93 تکمیل می شد تا گامی کوچک در راستای مسئولیت های اجتماعی نیروگاه اتمی قلمداد شود، اما مدیران این مجموعه از سالیان اخیر بارها بر مدیریت اختصاصی این مرکز آموزشی اصرار داشته و روند تکمیل آن نیز دچار تاخیر شده است.

درخواستی که خلاف اصول بدیهی در زمینه مسئولیت های اجتماعی نیروگاه اتمی می باشد که قرار بود در قالب هیات امنا، کمک های خود را در زمان بهره برداری این مرکز آموزشی ادامه دهد.، نه اینکه برای پذیرش دانش آموزان، ارقام میلیونی پیش روی والدین آنها قرار دهد.

متاسفانه نیروگاه اتمی با وجود میزبانی شایسته بوشهر طی بیش از چهار دهه فعالیت، اراده ای برای همراهی و کمک به محیط پیرامونی و شهر بوشهر نشان نمی دهد، رویکردی که قطعا مانع از تعلق خاطر مردم این بندر به پروژه ملی نیروگاه اتمی شده و در ضدیت با اصول بدیهی حسن همجواری و ایفای مسئولیت های اجتماعی صنایع در قبال محیط پیرامونی است.

شایسته است نماینده بوشهر در مجلس، امام جمعه بوشهر و استاندار نسبت به این اجحاف نیروگاه اتمی در قبال فضاهای آموزشی بوشهر و حداقل تعهدی که بر دوش آن بوده پیگیری نمایند و سکوت نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار