معاون میراث فرهنگی استان بوشهر:
به منظور معرفی هر چه بیشتر خرما، جشنواره‌ای از 25 تا 27 شهریور دراستان بوشهر برگزار می‌شود که در آن برنامه‌های متنوعی از جمله موسیقی کار،معرفی فرآورده‌های خرمایی، مسابقات متنوع و ساخت فیلم با موضوع خرما و درخت نخل اجرا می‌شود .
کد خبر: ۷۷۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳ 15 August 2015
ناصر امیرزاده صبح امروز در نشست با سازمانهای مردم نهاد حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر با بیان اینکه این استان دارای قابلیت‌های مهمی در حوزه گردشگری دارد اظهار داشت: ظرفیت‌های گردشگری این استان در بخش‌های گوناگون باید به جامعه هدف شناسانده شود.

وی با اشاره به نقش مهم و موثر سازمان‌های مردم نهاد در فعالیت‌های این اداره کل گفت: با توجه به اینکه حوزه  اداره کل میراث فرهنگی بسیار گسترده و حائز اهمیت است نقش سازمان‌های مردم نهاد مورد توجه  است که امسال از این توانایی در بخش‌های مختلف به ویژه حوزه گردشگری استفاده بیشتری می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های گردشگری استان بوشهر در حوزه کشاورزی به ویژه خرما است افزود: استان بوشهر با داشتن شش میلیون اصله نخل و برداشت سالانه حدود 170 هزار تن خرما از نظر سطح زیر کشت نخل رتبه سوم و تولید خرما رتبه دوم را در کشور داراست.

امیرزاده با بیان اینکه باید از این ظرفیت برای جذب گردشگر در قالب برگزاری جشنواره خرما استفاده کرد خاطرنشان کرد: این ظرفیت نیاز به معرفی کامل دارد و بخش خصوصی می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

وی از اجرای جشنواره خرما در شهریور ماه امسال خبرداد و تصریح کرد: به منظور معرفی هر چه بیشتر خرما، جشنواره‌ای از 25 تا 27 شهریور دراستان بوشهر برگزار می‌شود که در آن برنامه‌های متنوعی از جمله موسیقی کار،معرفی فرآورده‌های خرمایی، مسابقات متنوع و ساخت فیلم با موضوع خرما و درخت نخل اجرا می‌شود .

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری که دارای سابقه دیرینه است خرما چینی است گفت: مراسم خرما چینی استان بوشهر که از ظرفیت‌های مهم گردشگری این استان محسوب می‌شود باید به ثبت آثار ملی کشور برسد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار