استاندار بوشهر:
استاندار بوشهر گفت: شهرتاریخی سیراف یکی از نقاط مهم گردشگری استان بوشهراست که برای ایجاد زیرساخت‌های آن طرح ویژه جامع و تفصیلی آن مصوب می‌شود.
کد خبر: ۸۲۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴ 24 August 2015
مصطفی سالاری بعد از ظهر امروز در نشست با مسئولان میراث فرهنگی استان بوشهر با بیان اینکه شهر تاریخی سیراف نماد و هویت تاریخی استان بوشهر است، اظهار داشت: سیراف با قدمت چند هزار ساله به‌عنوان هویت تاریخی استان بوشهر دارای جایگاه مهمی در کشور و منطقه خلیج فارس دارد.

وی با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های گردشگری سیراف افزود: برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری شهر تاریخی سیراف طرح ویژه جامع و تفضیلی آن مصوب می‌شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر صیانت از آثار باستانی و میراث تاریخی موجود در سیراف گفت: این آثار زمینه توسعه صنعت گردشگری را فراهم می‌کند که در این زمینه لازم است محدوده آثار تاریخی موجود در طرح جامع و تفضیلی ویژه شهر سیراف تعیین شود.

سالاری با بیان اینکه طرح تفضیلی و جامع ویژه هر شهری معطوف به اجرا است، اظهار داشت: شهرداری شهر تاریخی سیراف ملزم به اجرای جزئیات این طرح با تاکید بر توسعه گردشگری و صیانت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی است.

وی بر تهیه مدل مدیریتی و مشارکتی برای تامین اعتبار مالی توسعه طرح  صنعت گردشگری با رویکرد ملی و بین المللی تاکید کرد.

سالاری با تاکید بر ویژگی‌های شهر سیراف بیان کرد: پیوند سه نوع گردشگری تاریخی، طبیعی و صنعتی سبب توسعه صنعت گردشگری در منطقه و در نتیجه بر اقتصاد و اشتغال جوانان تاثیر می‌گذارد.

استاندار بوشهر با تاکید بر توسعه گردشگری در سیراف و ایجاد اشتغال و کسب در آمد برای مردم به سبب وجود آثار باستانی و تاریخی این شهر، اظهار داشت: وقتی منافع سازمان‌های حمایتی و میراث فرهنگی با منافع مردم منطبق باشد، بنابر این در مردم به  صورت خودجوش انگیزه حمایتی از آثار تاریخی بوجود می‌آید.

وی برلزوم تصویب طرح ویژه جامع و تفصیلی شهر تاریخی سیراف تاکید کرد و تمرکز برروی مدیریت اجرایی این شهر و اجرای طرح سیراف - پرک را مستلزم همکاری تمام سازمان‌ها دانست.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار