استاندار بوشهر گفت: عادی انگاری و غفلت در ارتباط با کرونا در شرایط حاضر مشکلات را بیشتر می‌کند و باید در مقابل آن هوشیار بود.
کد خبر: ۹۲۳۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶ 13 December 2020

عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا افزود: باتوجه به اینکه ۵۱ درصد مرگ‌های کرونایی کشور ناشی از دورهمی‌های خانوادگی است، انتظار داریم مردم استان در شب یلدا از دورهمی های خانوادگی به طور جدی پرهیز کنند.

وی اعلام کرد: برگزاری مراسم عروسی در تالارهای پذیرایی استان با شرط رعایت کامل پروتکل‌های تدوین شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مانعی ندارد در غیر این صورت با عوامل برگزار کننده برخورد می‌شود.

گراوند افزود: فعالیت آموزشی حضوری در همه مناطق استان ممنوع است اما در صورت تشخیص مدیر کل بخش مربوطه مبنی بر امکان‌پذیر بودن رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، کلاس‌ها می‌تواند به صورت محدود برگزار شود.

استاندار بوشهر گفت: طرح شهید سلیمانی کمک بزرگ و شایانی برای کنترل و مهار کرونا در بوشهر است که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بسیج استان در حال اجرا است.

وی یادآور شد: وضعیت هیچ‌یک از شهرستان‌های استان قرمز نیست و بوشهر، گناوه، دشتستان و تنگستان نارنجی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

دبیرستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر نیز گفت: بستری و فوت ناشی از ویروس کرونا در هفته سوم آذرماه در کشور به ترتیب سه هزار نفر و ۴۵۰ نفر کاهش داشته است و این روند در برخی از استان‌ها از جمله بوشهر، هرمزگان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و مرکزی تک رقمی بوده است.

دکتر سعید کشمیری افزود: در زمان حاضر چهار شهرستان بوشهر، گناوه، دشتستان و تنگستان این استان در زمینه محدودیت های کرونایی نارنجی و مابقی ۶ شهرستان دیگر زرد هستند.

وی بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد از هر ۱۰۰ هزار نفر روازنه کمتر از ۲ نفر بستری و ورودی بیمارستان‌ها نیز به کمتر از ۲۰ نفر رسیده است این درحالی است که تا پیش از این، روند بستری و ابتلا در استان افزایشی بوده است.

کشمیری اضافه کرد: کل موارد مثبت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر تاکنون ۱۷ هزار و ۱۰۸ نفر بوده و همچنین ۸۲۴ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۹۰ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این شمار ۱۷ نفر در بخش‌های ویژه و از این تعداد ۹ نفر با کمک دستگاه تنفس می کنند.

وی یادآور شد: از آبان تاکنون با روند کاهشی شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان روبرو هستیم و کمترین سهل انگاری و عادی انگاری در خصوص حفظ این دستاورد مهم دوباره استان را گرفتار می‌کند.

کشمیری اضافه کرد: گام چهارم کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شکل محله محور و در قالب اجرای طرح شهید "حاج قاسم سلیمانی" است که تاکنون ۲۴ تیم مراقب، ۵۳۱ تیم رهگیری، ۱۷۸ تیم نظارت و ۱۳۱ تیم حمایتی در استان با کمک بسیج و هلال احمر سازماندهی شده است.

وی ادامه داد: در این طرح ۲۵۱ نفر در قالب تیم‌های حمایتی، ۱۲ نفر از جمعیت هلال احمر و ۳۰۷ نفر مشارکت دارند و تاکنون به ۶۱ نفر از خانواده‌های آسیب پذیر کمک و حمایت شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار