تابناک_ استاندار بوشهر گفت: با همدلی و هماهنگی خوب مجموعه مدیران و نماینده ولی فقیه، سند توسعه دانش بنیان این استان بوشهر به عنوان نخستین سند در ستاد راهبردی نقشه جامعه علمی کشور مورد بررسی و تصویب شد.
کد خبر: ۹۲۶۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶ 23 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک، عبدالکریم گراوند در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر افزود: این سند مسیر توسعه این استان در بخش‌های مختلف بویژه حوزه‌های دانش بنیان را هموار می‌کند و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هم می‌توانند از ظرفیت آن برای مباحث مربوط به قانون بودجه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه آماده کردن زیرساخت‌های توسعه دانش بنیان در استان بوشهر ضرورت است، ادامه داد: یکی از دغدغه‌های جدی کشور، اشتغال است و باید از ظرفیت‌های موجود شرکت‌های دانش بنیان برای رشد اقتصادی و اشتغال این استان استفاده کرد.

گراوند با اشاره به آب‌اندازی کشتی افراماکس در شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) گفت: شرکت صدرای بوشهر محور توسعه صنایع دریایی این استان است و باید از ظرفیت این شرکت برای عرصه‌های اقتصادی و دانش بنیان استفاده کرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در عرصه احیا بافت تاریخی بوشهر اظهارداشت: با اجرای طرح‌های احیا و بازسازی، کارهای خوبی در این بافت انجام شده و اجرای پروژه مهم فاضلاب آن به احیا این منطقه کمک شایان توجهی کرده‌است.

گراوند گفت: با هدف تسریع در اجرای پروژه فاضلاب بافت تاریخی بوشهر، اقدامات و هماهنگی های لازم برای کمک به افراد ساکن در این بافت که تمکن مالی ندارند برای اجرای پروژه فاضلاب انجام خواهد شد.

استاندار بوشهر با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای در شهر جدید عالی شهر گفت: در این دولت به اندازه عمر عالی شهر، اقدام‌های مختلف عمرانی، توسعه شهری، فرهنگی و آموزشی در آن انجام گرفته است هرچند توسعه زیرساخت‌های این شهر نیازمند توسعه بیشتری است.

گراوند تاکید کرد: با وجود همه مشکلات و محدودیت‌های مالی که وجود دارد، اما اقدامات صورت گرفته از سوی دولت تدبیر و امید در عالی شهر مایه افتخار است.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار