مدیریت زیست بوم تالاب گندمان سال آینده اجرایی می شود

تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری از اجرایی شدن برنامه جامع مدیریت زیست بوم تالاب بین المللی گندمان از سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۶۹۳۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱ 22 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- شهرام احمدی افزود: تهیه و تدوین این طرح از ابتدای خردادماه سال جاری در راستای تهیه برنامه جامع مدیریت تالاب های ایران آغاز و پیش نویس اولیه آن تهیه شده است.
وی اظهار داشت: در گام نخست این طرح تحلیل ذینفعان و بهره برداران تالاب بررسی و در گام بعدی تهدیدها و مشکلات تالاب شناسایی شده است.
احمدی از ترسیم درخت مشکلات و ارائه راهکارهای مقابله با آنها خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری برنامه جامع مدیریت تالاب و حوزه آبریز تالاب پس از تصویب در شورای برنامه ریزی استان در اوایل سال آینده به مرحله اجرا گذاشته می شود.
وی گفت: با اجرای این طرح بهره برداران از تالاب در حفاظت پایدار و خردمندانه برای دستیابی و رسیدن به توسعه و حفاظت پایدار در تالاب برنامه ریزی می کنند.
مدیرکل محیط زیست استان با اشاره به اقدامات این اداره کل در راستای احیا تالاب گندمان افزود: جلوگیری از ایجاد کانون ریزگرد و غبار محلی، تقویت منابع آبی زیرزمینی و افزایش تبادلات فکری و فرهنگی با ورود گردشگر و فراهم شدن سایت پرنده نگری و مشاهده گونه های گیاهی جدید از نتایج احیای این تالاب است.
احمدی با اشاره به اینکه این تالاب پتانسیل های ویژه برای مردم حاشیه تالاب دارد، اظهار داشت: حفاظت با برنامه و مشارکت مردم و دستگاه ها در این امر از رویکردهای اصلی اجرای این طرح است.
به گفته وی، سال گذشته نیز طرح مدیریت تالاب بین المللی چغاخور در استان تهیه و تدوین شد.
تالاب بین المللی گندمان با یکهزار و 70 هکتار وسعت در شهرستان بروجن و در فاصله 60 کیلومتری شهرکرد واقع شده است.
این تالاب جزو10 تالاب برتر پرنده نگری ایران و مهمترین زیستگاه جانوری کشور برای اسکان دائم پرندگان بومی و تخم گذاری پرندگان مهاجر به شمار می رود.
این تالاب در دفتر بین المللی تحققیات پرندگان آبزی لندن به ثبت رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار