معاون صنایع دستی بوشهر:
معاون صنایع دستی بوشهر گفت: برای حمایت از مشاغل خانگی و احیای صنایع دستی در استان بوشهر 8 میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره برای پرداخت به تولید کنندگان اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۰۷۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵ 07 October 2015
تابناک بوشهر: امین بینش پژوه دیروز در بررسی تولیدات صنایع دستی استان بوشهر با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت‎های مهمی در حوزه تولیدات صنایع دستی است اظهار داشت: استان بوشهر در حوزه صنعت دستی دریایی، حصیری، بافندگی به ویژه گلیم و گبه دارای ظرفیت‎های بالایی است.

وی با اشاره به اینکه مردم استان بوشهر با تاثیر از شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی در تولیدات صنایع تلاش می‎کنند گفت: روستائیان استان بوشهر با استفاده از پشم و موی دام‎های اهلی، برگ و الیاف درخت خرما، گیاهان خودرو در مناطق باتلاقی، صدف و گوشواره های دریایی صنایع دستی بازار پسند تولید می‎کنند.

معاون صنایع دستی بوشهر خاطر نشان کرد: تولید کنندگان صنعت دستی استان محصولاتی مانند گلیم، گبه، عبا، گرگور، سفال، صنایع دستی دریایی و کالاهای حصیری تولید می‎کنند.

بینش پژوه با بیان اینکه صنعگران دستی استان بوشهرعلاوه بر برطرف کردن نیازهای زندگی خود بخشی از آنرا در بازار عرضه می‎کنند بیان کرد: شاخص‎ترین رشته‎های فعالیت صنایع دستی استان بوشهر بافت گبه، گلیم و عبا است که علاوه بر ارائه در بازارهای داخلی در بازارهای خارجی هم عرضه می‎کنند.

وی بااشاره به اینکه تسهیلات اعتباری به صنعتگران دستی استان بوشهر پرداخت می‌شود افزود: برای حمایت از مشاغل خانگی واحیا صنایع دستی در استان بوشهر 8 میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره برای پرداخت به تولید کنندگان اختصاص یافت.

معاون صنایع دستی استان بوشهر افزود: صنعتگران متقاضی برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی پس از ارسال مدارک مورد نیاز به معاونت صنایع دستی استان پس از صدور کارت مشاغل خانگی، پرونده متقاضی برای دریافت تسهیلات به کارگروه اشتغال ارسال می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار