مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه آتش در منطقه حفاظت شده«سرخ‌آباد» بعد از ۹ ساعت مهار شد، گفت: علت آتش سوزی در دست بررسی است.
کد خبر: ۱۱۳۰۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷ 09 October 2023

به گزارش تابناک زنجان، محمد رضا یافتیان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه دیروز آتش‌سوزی مرتع و جنگل در روستای «گلجین» شهرستان زنجان واقع در منطقه حفاظت شده «سرخ آباد» آغاز شده بود که به محض اطلاع، کارشناسان حفاظت محیط زیست استان و محیط‌بانان منطقه به محل اعزام و پس از حدود ۹ ساعت آتش مهار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه علت آتش‌سوزی در دست بررسی است، گفت: حدود ۱۰۰ هکتار مرتع و درختان جنگلی در آتش سوخته است.

وی خاطر نشان کرد: کارشناسان و محیط‌بانان محیط زیست با استفاده از آتش‌کوب، فلکسی پک و دمنده اقدام به مهار آتش کردند.

یافتیان با بیان اینکه در مواقع آتش سوزی طبیعت به حیوانات هم آسیب جدی وارد می‌شود، گفت: لانه حیوانات در آتش سوزی‌ها به طور کامل از بین می‌رود و برخی جانداران مانند انواع خزندگان، لاک پشت‌ها، پرندگان و ... در آتش گرفتار و دچار مرگ می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه احتمال آتش زدن عمدی وجود دارد و ما با جدیت در حال بررسی علت آتش سوزی هستیم، افزود: انتظار داریم عموم مردم دوستدار محیط زیست باشند و از آن حفاظت کنند و از اقداماتی که سبب تخریب محیط زیست می‌شود پرهیز کنند.

وی در پایان ضمن تشکر از زحمات کارشناسان و محیط بانان که در مهار آتش نهایت تلاش را داشتند، گفت: مردم استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف و حوادث محیط زیستی می‌توانند از طریق مراجعه به نزدیک‌ترین واحد محیط زیست و یا از طریق شماره تماس‌های ۱۵۴۰ و ۰۹۳۹۲۸۸۸۶۵۷ اطلاع دهند تا اقدام لازم در اسرع وقت صورت گیرد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار