رئیس پلیس راهور استان بوشهر گفت: کلیه الگوهای رفتاری، باورها، ارزش‌ها، تفکرات مردم جامعه و مسئولین که در بروز یا پیشگیری تصادفات نقش دارند را در فرهنگ امنیت ترافیکی در نظر گرفت.
کد خبر: ۱۱۶۳۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۹ 20 April 2024

به گزارش تابناک بوشهر، رییس پلیس راهور استان گفت: فرهنگ امنیت ترافیکی مربوط به بخشی از فرهنگ ترافیکی است که با تصادفات و سوانح ترافیکی ارتباط معنا دارای دارد و می‌توان کلیه الگوهای رفتاری، باورها، ارزش‌ها، تفکرات مردم جامعه و مسئولین که در بروز یا پیشگیری تصادفات نقش دارند را در فرهنگ امنیت ترافیکی در نظر گرفت.

سرهنگ محمد صادقی بیان داشت: جوامع مختلف سطوح متفاوتی از فرهنگ را دارند و از مشخصه های یک فرهنگ ترافیکی پایین می توان از خودخواهی، حق به جانب بودن و رفتارهای پرخاشگرانه یاد کرد و در مقابل آن صبر، ملاحظه، دقت و تمرکز و احساس مسئولیت را از رفتارهایی با فرهنگ بالا در رانندگی دانست.

وی افزود: عوامل تعیین کننده مشخصه‌های فرهنگ رانندگی شامل سطح اجتماعی، شرایط اقتصادی و آموزش است که معمولاً جوامعی که درآمد بیشتر یا سطح تحصیلات بالاتری دارند، فرهنگ ترافیکی امن تری دارند و رفتارها مناسب و رعایت حقوق شهروند از این رانندگان در جامعه بیشتر به چشم می‌خورد، اما در بحث آموزش نیز مشخص است که در دسترس بودن آموزش در سنین پایین اثرات بیشتری نسبت به آموزش در سنین بلوغ دارد.

سرهنگ صادقی در ادامه تصریح کرد: هر چه روند آموزش سریع‌تر شروع شود تاثیرات بیشتری خواهد داشت و می توان گفت نوع آموزش نیز فاکتور موثری است اما نیاز به آموزش‌های بنیادتری داریم که بایستی صاحبان آموزش و فرهنگ استان در این راستا قدم برداشته و پلیس راهور استان را همراهی کنند، که با حضور آنان می توان شرایط ترافیک را بهبود بخشید و جامعه ایمن تری را برای هم بسازیم.
رییس پلیس راهور استان گفت: موضوع دیگری که نباید از نگاه فرهنگی دور بماند بحث نقش قانون در فرهنگ رانندگی است که الحمدالله با همراهی دولت و مجلس محترم در سال 1403 شاهد تغییراتی در جدول جرائم و برخی از قوانین رانندگی خواهیم بود و در ارائه خدمات به شهروندان اقدمات موثر و مطلوبی پیش بینی شده که در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد و پس از ابلاغ به اطلاع مردم عزیز رسانده خواهد شد.

او در ادامه نگاهی به مهندسی ترافیک و راه‌های موثر در فرهنگ ترافیک داشت و اظهار داشت: راه‌های استاندارد، تقاطع‌های مناسب، چراغ قرمزهای منطقی، سیستم های هوشمند راهبری، توزیع مناسب تردد در معابر و سایر اقداماتی که می توانند منجر به افزایش آرامش رانندگان شود در کاهش رانندگی های پرخطر موثر است.

این مقام انتظامی بیان کرد: با توجه به تمام مشکلات و معضلات در جامعه به ویژه ترافیک، تعامل تمام دستگاه‌ها، ادارات مرتبط با امر ترافیک و همچنین همراهی کارشناسان رشته های مختلف مانند روان شناسان، حقوق دانان، مهندسین راه و شهرسازی با پلیس راهور استان می‌توان در آینده شاهد افزایش فرهنگ رانندگی و کاهش حوادث ترافیکی در سطح استان باشیم.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار