با حضورمشاور سازمان میراث فرهنگی
مجموعه تاریخی فرهنگی شیخ حسین چاه‌کوتاهی در بوشهر با حضور مشاور سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی، و گردشگری به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۹۲۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸ 05 March 2016
مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر عصر امروز در مراسم افتتاح مجموعه تاریخی فرهنگی شیخ حسین چاه‌کوتاهی با بیان اینکه این مجموعه با سرمایه‌گذاری 15.4 میلیارد ریال مرمت و بازسازی شده است اظهار داشت: مجموعه تاریخی فرهنگی شیخ حسین چاه‌کوتاهی در زمینی به مساحت 2 هزار و 450 متر مربع با زیربنای یک‌ هزار و 640 متر مربع ساخته شده است.

محمدابراهیم فروزانی با بیان اینکه فرهنگسرای شیخ حسین چاه‌کوتاهی  سال 1379 در فهرست آثار ملی کشورمان ثبت شد تصریح کرد: شیخ حسین چاه‌کوتاهی ملقب به سالار اسلام از مبارزان نهضت جنوب است که نقش مهمی در شکست استعمار پیر انگلیس در حمله به بوشهر داشت.

وی خاطر نشان کرد: شیخ حسین چاه‌کوتاهی در زمان جنگ جهانی اول و اشغال بوشهر توسط انگلیس ضابط چاه‌کوتاه بود و در صف مبارزان تنگستانی با اشغالگران جنگید.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر افزود: در مجموعه تاریخی فرهنگی شیخ حسین چاه‌کوتاهی شاعر ارزشمند کشور مرحوم منوچهری آتشی دفن است.

مشاور سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مهمی در حوزه فرهنگی و ادبیات است اظهار داشت: خیلی‌ها بوشهر را با گاز، نفت، پتروشیمی و مرز طولانی با خلیج فارس می‌شناسند اما بوشهر دارای شخصیت‌های بزرگ فرهنگی و مبارزاتی است.

محمدجواد حق‌شناس با اشاره به اینکه بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه فرهنگ و ادبیات است گفت: انتشار نخستین روزنامه و مطبوعات کشور، وجود نخستین مدرسه به روش نوین در کشور و وجود شخصیت‌های فرهنگی ادبی از جمله قابلیت‌های این استان در بعد فرهنگ و هنر است.

وی گفت: مجموعه تاریخی فرهنگی شیخ حسین چاهکوتاهی که منوچهر آتشی از شاعران برجسته کشورمان در آن دفن است از مجموعه‌های مهم کشورمان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار