سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: در ایام نوروز امسال شاهد استقبال مناسب مسافران نوروزی از ظرفیت‌های گردشگری روستایی استان بودیم.
کد خبر: ۴۰۱۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷ 04 April 2017
استقبال مسافران نوروزی از ظرفیت‌های گردشگری روستایی استان بوشهر

ناصر امیرزاده اظهار داشت:استان بوشهر دارای ظرفیت‌های گردشگری کم‌نظیری در بخش‌های مختلف است که هر ساله مورد استقبال مسافران نوروزی قرار می‌گیرد.

 وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در سطح استان بوشهر، افزود: این اقامت‌گاه‌ها در محیط‌های طبیعی و با استفاده از مصالح بومی احداث می‌شوند تا بیشترین سازگاری را با سبک معماری محلی و چشم‌انداز طبیعی داشته باشند.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر خاطرنشان کرد: گردشگری روستایی دارای جایگاه ویژه‌ای در صنعت توریسم است و در استان بوشهر نیز تلاش شده تا از این ظرفیت بهره مناسب را ببریم.

وی با اشاره به استفاده گردشگران از ظرفیت‌های گردشگری روستایی استان، اضافه کرد:‌ در ایام نوروز امسال شاهد استقبال مناسب مسافران نوروزی از ظرفیت‌های گردشگری روستایی استان بودیم.

امیرزاده بیان کرد: دو اقامتگاه روستایی در فقیه حسنان شهرستان دشتی و نرکوه شهرستان دیر در مهرماه امسال و در هفته گردشگری به بهره برداری رسید که در نوروز امسال حدود ۶۰۰ گردشگر در ایام نوروز در این دو اقامت‌گاه اسکان یافتند.

وی ادامه داد: در این اقامت‌گاه‌ها دو خانواده در دو روستا در کنار اعضای خانواده خودشان هم به کار مشغول شدند و هم کسب درآمد کردند و نه تنها دو خانواده در روستای خودشان ماندگار شدند و به کار مشغول شدند بلکه مشوق سایرین هم شدند که با استفاده درست از ظرفیت‌ها و منابع خود می‌توان ایجاد درآمد کرد.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: توسعه گردشگری روستایی در استان بوشهر و اشتغال زایی برای جوانان را به صورت ویژه دنبال می‌کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار