کد خبر: ۷۴۴۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳ 15 May 2019

 

شهرستان جم پنجشنبه 26 اردیبهشت ماه میزبان پرسپولیس است و جام قهرمانی لیگ برتر به جم خواهد آمد.

پنجشنبه این هفته برای دومین بار جام به "جم" می آید؛ دو سال قبل پارس جنوبی با قهرمانی در لیگ آزادگان جام قهرمانی را به جم آورد و حالا به دلیل میزبانی از پرسپولیسِ صدرنشین در لیگ برتر، دوباره جام به جم می آید اما جام متعلق به جم نخواهد بود.

پنجشنبه دیداری حساس به میزبانی جم برگزار می شود که شاگردان برانکو با یک تساوی برابر شاگردان تارتارِ پرسپولیسی می توانند جام قهرمانی را برای سومین بار متوالی بالای سر ببرند.

این مسابقه برای شهرستان جم هم فرصت است و هم تهدید! در پایان این مسابقه میلیون ها نفر از هم وطنان مان می توانند از جم و مردمانش تعریف کنند و هم می توانند گلایه و انتقاد کنند.

مسئولان باید از قبل بدانند که شهر کوچک جم به دلیل میزبانی از این مسابقه می تواند شرایط بحرانی را تجربه کند و باید همه مسئولان و دستگاه ها آمادگی کامل داشته باشند.

درست است که پارس جنوبی طی دو فصل اخیر میزبان پرسپولیس و استقلال بوده، اما روز پنجشنبه اکثر علاقه مندان به پرسپولیس که تعدادشان در جنوب کشور کم هم نیست راهی جم می شوند و قطعا جمعیتی خیلی بیشتر از ظرفیت ورزشگاه 12 هزار نفری تختی وارد شهر جم می شوند.

مسئولان باید تدابیری را اتخاذ کنند تا هواداران دو تیم در رفاه باشند و ساعت ها نشستن روی سکوهای گرم ورزشگاه تختی جم آن ها را آزار ندهد.

بی تعارف باید گفت برخی از جمی ها علاقه ای به پارس جنوبی ندارند و پرسپولیسی اند و حتی خیلی از هواداران پارس جنوبی، پرسپولیسی هم هستند. این موضوع می تواند جو ورزشگاه را متشنج کند و درگیری هایی نیز روی سکوها به وجود آورد.

حضور ده ها هزار نفر از هم وطنانمان حتی از شب قبل از مسابقه در شهر جم این خواسته را به وجود می آورد که سوپرمارکت ها، رستوران ها و... غذا و مواد غذایی  و به خصوص آب معدنی به اندازه کافی داشته باشند و مکان هایی برای استراحت وجود داشته باشد.

نبود پارکینگ مناسب در شهر جم و به خصوص اطراف ورزشگاه برای پارک چند هزار خودرو یکی از مشکلات جدی است که می تواند ترافیک سنگینی را در خیابان های جم به وجود آورد و حتی بعد از مسابقه مشکلاتی را هم به دنبال داشته باشد (امیدواریم به تلفات منجر نشود)

یکی دیگر از دغدغه ها در خصوص برگزاری این مسابقه، موضوع ارتباطات است. مخابرات جم با توجه به متمرکز شدن جمعیت چند ده هزار نفری در یک نقطه شهر باید تمهیداتی را اتخاذ کند تا مشکل قطع اینترنت و اختلال در شبکه های همراه اول و ایرانسل به وجود نیاید.

مهمترین موضوع برگزاری این مسابقه، نظم و امنیت است. در بازی های گذشته به نظر می رسید نیروی انتظامی و یگان ویژه به دلیل کمبود نیرو نتوانستند عملکرد خوبی در بیرون و داخل ورزشگاه داشته باشند و امید است در این مسابقه که جمعیتی بیشتر از ظرفیت ورزشگاه به جم می آیند یگان ویژه با حضور بیشتر نیروهایش نظم و امنیت را در بیرون و داخل  ورزشگاه ایجاد کند و اتفاقات تلخ گذشته که سبب شکستن یکی از درهای ورودی و ورود هواداران به داخل زمین و ورود بیش از ظرفیت هواداران به داخل استادیوم شد تکرار نشود.

جم پنجشنبه میزبان یک رویداد مهم کشور است و همه باید دست در دست هم دهیم تا میزبانی شایسته باشیم و این مسابقه به جای تهدید، یک فرصت بزرگ برای معرفی جم و فرهنگ مردمانش مبدل شده و همچون گذشته، میزبان شایسته ای باشیم.

هر چند دوربین های بی کیفیت صدا و سیمای مرکز بوشهر باعث می شود تا میلیون ها بیننده تلویزیونی از تماشای مسابقه و اهدا احتمالی جام در جم لذت کافی نبرند، اما قطعا تلنگری است به مسئولان صداوسیمای کشور که در خصوص دوربین ها و شبکه های استان ها از جمله بوشهر چاره ای بیندیشند تا فصل آینده دیدارهای پارس جنوبی جم، شاهین شهرداری بوشهر، نفت آبادان و... نیز با کیفیت بالاتری پخش شوند و مردم سراسر کشور از دیدن فوتبال لذت ببرند.

علی ایحال روز پنجشنبه، بهترین فرصت برای حمایت از پارس جنوبی جم است تا برای فصل آینده دیگر دغدغه مسائل مالی وجود نداشته باشد. کسانی که طرفدار استقلال و پرسپولیس هستند باید بدانند اگر پارس جنوبی در لیگ برتر نبود هیچگاه این دو تیم هم به جم نمی آمدند و اولویت اول ما جمی ها و هم استانی ها در روز پنجشنبه باید پارس باشد و با پر کردن جایگاه ها با لباس زرد، از تیم شهرستان مان جم حمایت کنیم.

پنجشنبه 26 اردیبهشت، جمی ها با لباس زرد متحدانه و هم دل به سوی ورزشگاه تختی می رویم، جم و پنجشنبه طلایی با جام در انتظار ما است...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار