مدیرکل محیط زیست استان بوشهر گفت: جزیره خارگ زیست بوم مهمی در حوزه خشکی و دریا دارد که حفاظت از آن نیازمند کمک و همراهی نهاد‌های دولتی و غیردولتی است.
کد خبر: ۱۱۱۸۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹ 05 August 2023

به گزارش تابناک بوشهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، عبدالرحمن مرادزاده در نشست با بخشدار ویژه خارگ بیان کرد: استان بوشهر دارای هشت منطقه تحت مدیریت محیط زیست است که ۶ منطقه دارای عرصه‌های دریایی و ساحلی شامل پناهگاه حیات وحش خارگ، اثر طبیعی ملی خارگو، منطقه حفاظت شده حله، منطقه حفاظت شده مند، پارک ملی دیر نخیلو و پارک ملی نایبند است.

وی افزود: مهمترین زیستگاه‌های دریایی، زیست‌بوم‌های مرجانی هستند که جزایر خارگ و خارگو در آب‌های استان بوشهر میزبان این زیست‌بوم غنی هستند و پایداری زیست‌بوم دریایی، تولیدات دریایی، گردشگری دریایی و مطالعه و تحقیق از مهمترین دلایل حفاظت از این مناطق است.

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: جزایر خارگ و خارگو دارای ویژگی‌های طبیعی منحصر به فردی هستند، که می‌توان به حضور آهوان و زادآوری پرندگان مهاجر تابستانه و همچنین تخم گذاری لاک‌پشت‌های سبز نام برد.

وی با تاکید بر این‌که حفاظت از زیست بوم جزیره خارگ نیازمند کمک و همراهی نهاد‌های دولتی و غیردولتی و دوست‌داران محیط زیست است، گفت: طرح‌های متعدد و مستمر پایش محیط زیستی در جزیره خارگ با حضور محیط بانان این اداره کل در حال انجام است.

برچسب ها: بوشهر ، خارگ ، زیست بوم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار