رئیس نیروگاه و مدیرعامل نیروگاه اتمی بوشهر گفت: نیروگاه اتمی بوشهر با تولید بیش از ۷/۶ میلیارد کیلووات ساعت برق درسال گذشته نقش مهمی در تامین انرژی کشور داشته است.
کد خبر: ۱۱۶۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۳ 08 April 2024

به گزارش تابناک بوشهر، رضا بنازاده با تبریک روز ملی فناوری هسته افزود: تولید برق هسته‌ای تاکنون منجربه صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی و جلوگیری از تولید گاز‌های گلخانه‌ای شده است.
وی با اشاره به آغازدهمین سال بهره‌برداری از فاز اول این نیروگاه اضافه کرد: نیروگاه اتمی بوشهر دراین مدت با تولید ۶۶ میلیارد کیلووات ساعت برق تاکنون ۱۰۳/۲ میلیون بشکه نفت خام صرفه‌جویی کرده و از انتشار۶۳/۳۹ میلیون تن انواع گاز‌های آلاینده زیست‌محیطی جلوگیری کرده است.
به گفته وی این نیروگاه با رعایت همه الزام‌های ایمنی و پای‌بندی به قوانین و مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بطورمداوم توسط نهاد‌های بین‌المللی مورد ارزیابی قرار گرفته است.
وی به ایسنا گفت: از جمله افتخارات این نیروگاه در سال گذشته قرار گرفتن آن دریک چهارم اول (چارک اول) رتبه‌بندی برتربین‌المللی نیروگاه‌های جهان بوده است.
وی از نقش متخصصان وشرکت‌های داخلی در احداث و راه‌اندازی واحد ۲ و۳ نیروگاه به ظرفیت هر کدام با ظرفیت ۱۰۵۷ مگاوات مطابق با برنامه‌های پیش‌بینی شده خبرداد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار