بوشهر- ایرنا - مدیرکل شیلات بوشهر گفت: پارسال 14هزار و600 تن تولید میگوی پرورشی دراین استان تولید و از این میزان هفت هزارو 500 تن به خارج کشور صادر شده است.
کد خبر: ۴۱۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳ 31 May 2015
تابناک بوشهر: حسین بهمنیاری افزود: مقصد صادرات این میزان میگوی پرورشی استان بوشهر کشورهای چین، روسیه، اتحادیه اروپا و امارات عربی بوده است.

وی اضافه کرد: چهارهزار و 500 تن از میگوی تولیدی استان بوشهر نیز در بازارهای داخلی مصرف و دو هزار و 600 تن دیگر در استان موجود است که هنوز صادر نشده و هم اکنون خریدار ایرانی برای خرید این مقدار میگوی باقی مانده وجود دارد.

بهمنیاری در باره وضعیت پرورش میگو درسال جاری بیان کرد: 220 میلیون قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید و از این میزان 67 میلیون قطعه به استانهای خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و گلستان ارسال شده است.

بهمنیاری افزود: همچنین 153میلیون قطعه بچه میگو نیز در استان بوشهر دخیره سازی شده است.

وی یادآور شد: از 10 سایت پرورش میگوی فعال در استان بوشهر شش سایت در حال ذخیره سازی بچه میگو هستند و تا دو ماه دیگر کار ذخیره سازی بچه میگو در این استان به پایان می رسد.

بهمنیاری بیان کرد: پیش بینی می شود امسال دو میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید شود که از این میزان یک میلیارد و 500 میلیون قطعه مورد نیاز استان و مابقی به استانهای خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و گلستان ارسال می شود.

وی اضافه کرد: امسال پیش بینی می شود در سطح چهار هزار و 650هکتار استخر در 10 سایت پرورشی استان بوشهر 18 هزار تن میگو تولید شود.

هم اکنون هشت هزار هکتار زمین قابل استفاده در صنعت پرورش میگو با زیرساخت های لازم در استان بوشهر آماده واگذاری است.

استان بوشهر 75درصد میگوی پرورشی کشور را تامین می کند به گونه ای که از 22 هزار تن تولید سال گذشته میگوی پرورش در کشور 14هزار و 600 تن آن در استان بوشهر تولید شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار