مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی با اشاره به فعالیت بیش از ۳۰ منطقه ویژه اقتصادی در کشور گفت: در نیمه نخست امسال ۱۰.۷ میلیارد دلار کالای غیر نفتی از مناطق ویژه اقتصادی صادر شد.
کد خبر: ۵۴۸۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵ 06 January 2018

جعفر آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری و صنعتی را از نمادهای اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: تولید، توسعه صادرات، ایجاد اشتغال، انتقال تکنولوژی و تامین منابع و نیازهای کشور از جمله ماموریت‌‌‌های مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی است.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بوشهر ظرفیت مهمی برای سرمایه‌گذاران، صادر کنندگان و بازرگانان فراهم کرده است افزود: هم‌جواری منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با خلیج فارس و وجود زیرساخت‌های مورد نیاز و مهم‌‌تر از همه تبدیل این منطقه به بندر آزاد تجاری و صنعتی از مزیت‌های مهم منطقه ویژه اقتصادی بوشهر است.

مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی از تبدیل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به بندر آزاد تجاری و صنعتی خبرداد و گفت: لایحه بندر آزاد تجاری و صنعتی بوشهر به زودی در مجلس مطرح و امید می‌رود تصویب شد و این در حالی است که مهم‌ترین دستور کار شورای عالی مناطق آزاد تجاری تبدیل منطقه ویژه بوشهر به منطقه آزاد تجاری و صنعتی است.

آهنگران با اشاره به فعالیت بیش از 30 منطقه ویژه اقتصادی در کشور به افزایش صادرات از این مناطق اشاره کرد و گفت: در نیمه نخست امسال 10.7 میلیارد دلار کالای غیر نفتی از مناطق ویژه اقتصادی صادر شده است.

وی بیان اینکه در مدت یاد شده 2.2 میلیارد دلار کالا از طریق مناطق ویژه وارد کشور شده است تصریح کرد: مناطق ویژه اقتصادی نقش تولیدی، صادراتی و اشتغال‌زایی خود را در سال اقتصاد مقامتی، تولید اشتغال به خوبی ایفا کرده‌اند.

مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی به اشتغال در این مناطق اشاره کرد و گفت: 30 منطقه ویژه اقتصادی در کشور تاکنون توانسته‌اند 175 هزار شغل ایجاد کنند که نماد موفقی در تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی قلمداد می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار