ائمه جمعه شهرستان‌های استان بوشهر با محکوم کردن فضای ناامنی در ایران اسلامی اعلام کردند:برخورد قاطع با عناصر و عوامل آشوب و ناامنی در اولویت دستگاه قضا قرار بگیرد.
کد خبر: ۵۴۸۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 06 January 2018

امام جمعه برازجان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت سالروز حماسه هویزه و روز شهدای دانشجو اظهار داشت: ما همه مرهون شهدای گرانقدر هستیم و ملت ایران هرگز اجازه نمی‌دهد خون و راه شهدا پایمال شود.

حجت‌الاسلام حسن مصلح با اشاره به سالروز کشف حجاب به دستور رضا خان در سال 1314 تصریح کرد: تغییر اجباری لباس مردان، بیرون کشیدن چادر از سرزنان، خلع لباس روحانیت، تعطیلی مساجد و ترویج فرهنگ با مد غربی و کشتار مردم مشهد در مسجد گوهر شاد از اقدامات رضا خان به دستور دولت انگلیس است.

خطیب نماز جمعه برازجان با گرامیداشت سالروز قیام خونین مردم قم در اعتراض به مقاله ساواک علیه امام راحل بیان کرد: ارتحال مرموز حاج آقا مصطفی و اوج گیری نهضت و تظاهرات گسترده علیه شاه در سال 1356 سبب شد ساواک مقاله‌ای در روزنامه اطلاعات منشتر کند که مردم قم در اعتراض به آن به خیابان‌های آمدند و سبب بروز حوادث این روز شد.

امام جمعه برازجان به اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه پشت صحنه این ناآرامی‌ها، دشمنان خارجی قرار دارند خاطر نشان کرد: براساس اسناد افشا شده پشت صحنه ناآرامی‌های اخیر در ایران آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و عوامل منطقه‌ای آنان همچون آل سعود هستند.

وی با تاکید بر تقویت اتحاد و حدت مردم و افزایش بصیرت افزود: شناخت دشمن و دوست نیاز به هوشیاری، درایت و بصیرت دارد چراکه دشمنان قسم خورده ایران اسلامی دست از توطئه و ترفند بر نمی‌دارند که در این عرصه نیاز به بصیرت و هوشیاری دارد.

مصلح با تاکید بر تحقق مطالبات مردم و حل مشکلات جامعه بیان کرد: گلایه و خواسته‌های قانونی و منطقی مردم در مورد گرانی، بیکاری و معیشتی همواره باید مورد توجه مسئولان باشد و نباید در قبال آن بی تفاوت باشیم.

امام جمعه برازجان با بیان اینکه اعتراض و طرح مطالبات آشوب و اغتشاش نیست تاکید کرد:در فضای آشوب و ناامنی هیچ خواسته‌ای تامین نمی‌شود بلکه خسارات جبران ناپذیری به جامعه تحمیل می‌شود.

خطیب نمازجمعه برازجان با انتقاد توهین به مقدسات دینی، مذهبی و ملی بیان کرد: نوع اقدامات و تحرکات عناصر ناآرامی‌ها از جمله بی‌حرمتی به ساحت مقدس امام حسین(ع) و آتش زدن مساجد، قرآن و حسینیه‌ها، امامزاده‌ها، خسارت به اموال عمومی، بانک‌ها و اتوبوس‌ها و مختل کردن زندگی و کسب و کار مردم بهترین گواه بر نیات شوم و پلید فتنه گران است.

مصلح برخورد قاطع و قانونی با بر هم زدگان امنیت جامعه را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: از نیروهای امنیتی و انتظامی و قضایی انتظار می‌رود به‌شدت و قاطعیت با آشوب‌‌گران، بر هم زنندگان امنیت و عناصر فتنه برخورد کنند.

امام جمعه برازجان با قدردانی از حضور حماسی مردم دشتستان در راهپیمایی 13 دی ماه از تلاش و مجاهدت نیروهای انتظامی و امنیتی در کنترل اوضاع تقدیر کرد.

طراحان ایجاد ناامنی و اغتشاش در جامعه اسلامی، خارج از کشور است

امام جمعه عسلویه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با محکوم کردن آغتشاشات اخیر در ایران و قدردانی از حضور به موقع مردم برای دفع فتنه اظهار داشت: مردم نقش اصلی را در دفع فتنه ایفا و با حضور به موقع در صحنه، ترفندهای دشمنان را خنثی کردند.

حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد با بیان اینکه طراحان آشوب ایران در کشورهای استکباری هستند بیان کرد: دشمنان با رصد مشکلات جامعه بر اساس آن ترفندهای مختلف را طراحی و به عوامل داخلی دستور اجرا می‌دهند که در این راستا باید مردم هوشیار و با بصیر در مقابل آنها بایستند.

خطیب نماز جمعه عسلویه با بیان اینکه حل مشکلات اقتصادی، معیشتی، مبارزه با گرانی و بیکاری، مطالبات به حق مردم است تاکید کرد: دشمن از هر فرصتی برای ایجاد ترفندهای خود بهره می‌برد و در این راستا باید فضای بصیرتی در مردم تقویت شود.

وی با بیان اینکه مردم نیاز به دخالت بیگانگان برای حل مشکلاتشان ندارند افزود: ملت ایران در 40 سال گذشته با انواع ترفندها و مشکلات مقابله کرده‌اند و در برابر همه آنها بدون دخالت بیگانگان ایستاده‌اند.

امام جمعه عسلویه با بیان اینکه مدعیان دروغین حقوق بشتر تنها به ایران چشم دوخته‌اند تا ادعای حقوق بشر کنند گفت:وقتی در کشور ما با چند مزدور و فتنه‌گر برخورد می‌شود ادعای حقوق بشر می‌کنند ولی در فرانسه بعد از یک اعتراض، 500 نفر را بازداشت کردند اما حرفی نزدند این چه حقوق بشری است؟

هاشمی‌نژاد با قدردانی از مردم با بصیرت ایران اسلامی در خاموش کردن آتش فتنه و آشوب در ایران از مسئولان خواست در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی تلاش کنند.

خطیب جمعه عسلویه با قدردانی از زحمات و خدمات نیروهای انتظامی و امنیتی در برقراری امنیت افزود: پاسخگویی به مطالبات مردم و حل مشکلات اقتصادی باید در اولویت برنامه‌ها قرار داشته باشد.

وی با تاکید بر حل مشکلات ساحل نشینان شهرستان عسلویه از مجرای قانونی گفت: مسئله ته‌لنجی مردم شهرستان عسلویه باید از طریق مبادی قانونی پیگیری و در این زمینه از هرگونه تجمع پرهیز شود.

امام جمعه عسلویه با تاکید بر تقویت اتحاد و وحدت بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب افزود: مردم با محوریت ولایت و وحدت در سایه‌سار ولایت در صحنه حاضر باشید و هوشیاری خود را حفظ کنید چراکه دشمن بیدار است و از فرصت برای ضربه زدن استفاده می‌کند.

امام جمعه عسلویه افزود: از مردم شهرستان عسلویه که 13 دی در راهپیمایی بیعت با ولایت شرکت کردند و با شعارهای کوبنده حوادث و اغتشاشات اخیر را محکوم کردند تقدیر و تشکر می‌شود.

نماینده صدا و سیما در شهرستان دیلم تعیین شود

امام جمعه دیلم در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با محکوم کردن اغتشاشات اخیر و قدردانی از حضور به موقع ملت ایران در خنثی شدن ترفندها اظهار داشت: دشمن از هر فرصتی برای اجرایی کردن طراحی‌های خود سوء استفاده می‌کند که در این راستا نیاز به بصیرت و هوشیاری دارد.

حجت‌الاسلام سیدابوالحسن حسینی بوشهری با تاکید بر تحقق مطالبات مردم و رسیدگی به معیشت و اقتصاد جامعه افزود: اصل مشکلات مردم مبارزه با فساد و تبعیض است که در این زمینه توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تاکید است.

خطیب نماز جمعه دیلم با بیان اینکه ابزار انتقال مطالبات مردم آشوب و اغتشاش نیست تاکید کرد: در سایه ناامنی هیچ خواسته‌ای محقق نمی‌شود بلکه خسارات جبران ناپذیری به جامعه و مردم وارد می‌شود.

وی، با اشاره به وجود دست‌های دشمنان پشت صحنه اغتشاشات و آشوب‌ها گفت: دشمن با اهداف طراحی کرده سعی در ایجاد ناامنی و ناآرامی به بهانه انعکاس مشکلات معیشتی مردم داشت که به حمدالله با مشارکت همگانی این آتش خاموش شد.

امام جمعه دیلم با قدردانی از نیروهای انتظامی و امنیتی در برقراری امنیت و برخورد با آشوب‌گران افزود: برخورد قاطع با دستگیر شدگان که در ناامنی و وارد کردن خسارت به اموال عمومی و خصوصی مردم نقش داشته باید در اولویت برنامه قضایی قرار بگیرد.

حسینی بوشهری با تاکید بر مسدود شدن راه نفوذ دشمن خاطر نشان کرد: دشمن از هر فرصتی برای نفوذ استفاده می‌کند که باید مسئولان این فرصت‌ها به دست دشمن ندهند چراکه کسانی که در حل مشکلات مردم بی توجهی کنند با ضد انقلاب برابری می‌‌کند.

خطیب نماز جمعه دیلم با قدردانی از حضور مردم در محکوم کردن آغتشاشات و ناامنی توسط عده‌ای آشوب‌گر به سالروز قیام 19 دی پرداخت و بیان کرد: مردم قم در 19 دی با هدف محکوم کردن مقاله توهین آمیز روزنامه کیهان در جسارت به جایگاه امام خمینی (ره) وارد خیابان‌ها شدند که ماموران شاه آنان را به خاک و خون کشیدند.

امام جمعه دیلم، سالروز کشف حجاب و گرامیداشت شهدای هویزه را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر توجه به انعکاس رویدادهای دیلم در صدا و سیمای استان بوشهر بیان کرد: نماینده صدا و سیمای استان بوشهر در شهرستان دیلم مستقر نیست که لازم است برای انعکاس رویدادهای این شهرستان نماینده صدا و سیما تعیین شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار