مشکلات حوزه برق به ویژه کمبود برق تولیدی همواره یکی از مهمترین مشکلات در جزیره خارگ بوده است که با افتتاح نیروگاه ۱۵ مگاواتی این جزیره، مشکل برق برای همیشه حل خواهد شد.
کد خبر: ۵۴۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶ 08 January 2018

حامد عرب‌زاده: هر چندی خیلی سال نیست که برق به زندگی بشر اضافه شده است ولی اکنون یکی از نیازهای ضروری برای زندگی است و تقریبا زندگی بدون برق قابل تصور نیست.

یکی از مشکلات اصلی جزیره خارگ در سال‌های گذشته مشکلات مربوط به حوزه برق بود و همواره به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های اهالی و کارکنان و صنایع این جزیره مطرح بوده است.

یکی از خواسته‌های بحق اهالی خارگ رفع مشکلات برق و رفع خاموشی خارگ بود که تلاش زیادی در این زمینه صورت گرفته و با همکاری همگانی، هم اکنون جزیره خارگ از این بحران خارج شده است.

جزیره خارگ به علت فاصله‌ای که با ساحل دارد در زمینه انتقال برق با چالش جدی روبرو است و برق مصرفی در این جزیره باید در جزیره تولید شود که این مشکل در آینده نزدیک به کلی رفع می‌شود.

کمبود برق تولیدی همواره یکی از مهمترین مشکلات در جزیره خارگ بوده است که با افتتاح نیروگاه ۱۵ مگاواتی این جزیره، مشکل برق برای همیشه حل خواهد شد.

کاهش خاموشی‌ها

شهریار فولادی سرپرست مدیریت برق شهرستان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تا سال ۹۲ در سطح استان بوشهر یک سری مشکلات توزیع برق داشتیم و میزان خاموشی برق برای هر مشترک در سال حدود ۷۰۰ دقیقه بود.

وی اضافه کرد: در دولت یازدهم خدمات زیادی انجام شد و کارهای بزرگ در شرکت توزیع نیروی برق انجام شد با اجرای برنامه‌های تعمیراتی به صورت خط گرم، اقدامات بودجه‌ای و . . . شاهد بهبود وضعیت در استان هستیم.

سرپرست مدیریت برق شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ و نیمه اول سال ۹۶ کمتر از ۲۰۰ خاموشی برای هر مشترک در سال را داریم که بیانگر کاهش چشمگیر خاموشی‌ها است.

 

رفع مشکلات کمبود تولید برق

وی بیان کرد: در جزیره خارگ کارهای خیلی خوبی انجام شده است و با حمایت صورت گرفته کارهای بزرگی انجام شده و برای اولین بار خدمات فروش انشعاب و خدمات مشترکین برق به دفتر پیشخوان واگذار شده است.

فولادی ادامه داد: از لحاظ خاموشی در جزیره خارگ خیلی جلو هستیم و مشکلات کمبود تولید برق رفع شده و کمبودی از این نظر نداریم و با حمایت برق منطقه‌ای مشکل حل شده است.

وی افزود: در بخش توزیع نیروی برق نیز خاموشی‌هایی در سطح منطقه داشتیم که با کارهای بزرگ انجام شده بحث خاموشی تقریبا به حداقل رسیده است و شبکه‌هایی که نیاز به اصلاح و بهسازی داشته را نیز آماده هستیم تا رفع کنیم.

افتتاح نیروگاه ۱۵ مگاواتی تا دهه فجر

محمود رضایی بخشدار ویژه جزیره خارگ نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی امسال و سال گذشته در حوزه برق کار انقلابی و جهادی در جزیره خارگ صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون در زمینه نیروگاه تولید برق در جزیره خارگ کمبود داشتیم و به همت مدیریت برق استان و شهرستان انتظار داریم در دهه فجر امسال شاهد افتتاح نیروگاه ۱۵ مگاواتی باشیم.

رضایی ادامه داد: در زمینه خطوط برق‌رسانی نیز در سطح جزیره خارگ کارهای خوبی انجام شده است و توسعه خطوط نیازمند تخصیص اعتبارات است.

 

اقدامات جهادی در حوزه برق خارگ

بخشدار ویژه جزیره خارگ بیان کرد: جزیره خارگ با توجه به شرایط خاصی که داشت، برق نیز قابلیت انتقال از خشکی به جزیره خارگ را نداشت و باید در جزیره برق مورد نیاز تامین می‌شد و ظرفیت رزو برق داشته باشیم.

رضایی با اشاره به تولید برق دو جزیره به میزان دو برابر مصرف جزیره، بیان کرد: علاوه بر این پست‌های برقی که در جزیره خارگ افتتاح شد مشکل برق را رفع کرد.

بخشدار ویژه جزیره خارگ تصریح کرد: شاهد اقدامات جهادی در جزیره خارگ هستیم و تلاش زیادی برای رفع دغدغه برق در این جزیره صورت گرفته است.

جزیره خارگ به عنوان قطب اقتصادی کشور و شاهرگ اقتصاد کشور نقش مهمی در درآمدهای نفتی کشور دارد و۹۵ درصد از نفت کشور از طریق این جزیره صادر می‌شود و نیاز است که به مشکلات و نیازهای اهالی جزیره به صورت جدی توجه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار