استاندار بوشهر با بیان اینکه قلم، زبان و نوشتار ما در راستای تقویت بنیان های نظام و انقلاب باشد، گفت: کاهش نرخ بیکاری استان بوشهر با جدیت دنبال می‌شود.
کد خبر: ۵۵۱۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶ 13 January 2018

عبدالکریم گراوند صبح جمعه در جلسه تودیع و معارفه فرماندار شهرستان دشتی اظهار داشت: در این دو روز تودیع و معارفه فرمانداران نکته مهم، اقبال مردم نسبت به مدیران قبلی بود و این نشان می‌دهد مدیران ما افراد موفقی بوده‌اند و محبت و اقبال ائمه جمعه، مردم و فعالان سیاسی از مسئولین گواه این است که به خدمات این عزیزان احترام گذاشته می شود.

وی افزود: شهرستان دشتی در حوزه علم و ادب صاحب نام و نشان است و علمای صاحب نام که بسیاری از آنها از علمای حوزه علمیه هستند و از سرمایه های بزرگ دشتی محسوب می شوند.

گراوند بیان کرد: در کنار این سرمایه عظیم فرهنگی و تاریخی و پیشینه پر افتخار ، شهرستان از استعدادهای فراوانی برخوردار است که تحقق و به فعلیت رساندن آنها به تلاش بیشتری نیاز دارد.

اجرای برنامه سفرهای شهرستانی

وی ادامه داد: برنامه سفرهای شهرستانی شروع شده و در دشتی نیز با نگاه و رویکرد اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید ویژه مقام معظم رهبری است نیز حضور خواهیم یافت.

گراوند گفت: اقدامات صورت گرفته توسط دولت تدبیر و امید در طی این چهار سال در شهرستان دشتی علی رغم پائین بودن برخی شاخص ها و امکانات اولیه مایه مباهات است.

وی تصریح کرد: فرزندان ایران اسلامی دولت را با رشد منفی ۶.۵ درصدی تحویل گرفتند و با نگاه مدبرانه و کارشناسی کشور را نه تنها از آن ورطه نجات دادند بلکه در مسیر خدمت به مردم قرار دادند.

 

گراوند با بیان اینکه یکی از بحث هایی که دشمنان هدفگذاری کرده اند همواره موضوع اقتصاد است، خاطرنشان کرد: در حوزه های مختلف سیاست خارجی و مسائل اجتماعی با رهبر داهیانه مقام معظم رهبری نفوذ امکان پذیر نیست لیکن حوزه اقتصاد باید مراقبت بیشتری شود.

وی اضافه کرد: اگر تورم ساعتی و رشد منفی اقتصادی مانند قبل ادامه پیدا می کرد هجوم بیکاران در بازار کار توان کشور را می گرفت و دولت در این زمینه درست تشخیص داد و هدفگذاری اصولی را اعمال نمود.

لزوم کاهش بیکاری

گراوند خاطر نشان کرد: میانگین کشوری نرخ بیکاری ۱۲ و این رقم در استان بوشهر ۱۱ درصد است و نرخ بیکاری ۱۵ درصدی در شهرستان دشتی نشانگر این است که در این حوزه باید تلاش و فعالیت بیشتری صورت گیرد.

استاندار بوشهر گفت: یکی از اقدامات مهم دولت در روزهای اخیر تقویت صندوق ذخیره ارزی است، دولت در حوزه اقتصادی می توانست پول نفت را وارد بازار کند ولی این مبلغ را به خاطر آینده نگری درصندوق ذخیره ارزی قرار می دهد.

وی با تاکید بر اینکه باید خدمات دولت را به صورت برجسته بیان کنیم، گفت: رسانه ملی وظیفه دارد که در راستای تقویت نظام اقدامات مثبتی که در حوزه های مختلف انجام گرفته را بیان کند.

وحدت و همدلی تقویت شود

گراوند با اشاره به اینکه باید با اتحاد و انسجام کشور را جلو ببریم، بیان کرد: دشمنان قسم خورده نظام در کمین نشسته اند که در صورت بروز کوچتکرین مشکل یا کمبودی خدمات را زیر سوال ببرند و با ساختار شکنی شعارها را به سمت اساس نظام پیش ببرند.

استاندار بوشهر اضافه کرد: دو عامل تفرقه و مایوس کردن مردم از نظام و دولت روزنه ورود دشمنان است و دولت تدبیر وامید در راستای سیاستهای ترسیم شده مقام معظم رهبری حرکت می کند.

وی گفت: اگر انقلاب و نظام را دوست داریم علی رغم وجود برخی اشکالات باید مراقب باشیم قلم، زبان و نوشتار ما در راستای تقویت بنیان های نظام و انقلاب باشد.

گراوند اظهار داشت: وظیفه همه دستگاه‌ها این است که همت کنند و با تمام وجود در راستای حل مشکلات گام بردارند و هر گونه تحرک دشمنان درنهایت با هدف برنامه ریزی علیه نظام صورت می گیرد و این مساله را باید توجیه کنیم و مراقبت کنیم خدمات دولت تدبیر وامید بی‌جهت زیر سوال نرود.

 

وی بیان کرد: دولت تلاش دارد چرخ توسعه کشور متوقف نشود و این اقدامات در راستای تقویت نظام و انقلاب است .

انتخاب فرمانداران بر اساس شایستگی

گراوند با اشاره به تغییر فرمانداران گفت: هدف از تغییر مدیران این است که از ظرفیت و شایستگی افراد موفق در جاهای مختلف استفاده شود و بحث تغییرات در جهت ایجاد انگیزه و زمینه سازی برای رشد نیروها و مبنای انتصابات قانونی و بر اساس مصوبات شورایعای اداری درحوزه انتصابات فرمانداران است.

وی خاطر نشان کرد: این حق طبیعی استاندار است که نمایندگان دولت در شهرستان‌ها را انتخاب کند و با دقت و سنجش همه جوانب این انتصابات صورت گرفته و این امر را در نظر داشته‌ام که انسان باید جوابگوی همه اعمال و اقدامات حوزه در محضر الهی باشد.

گراوند ادامه داد: محمد حسینی در حوزه های مختلف فعالیت نموده و شخصی توانمند است و به صلاح دیدم از ظرفیت ایشان در نقطه دیگری از استان استفاده کنیم.

وی گفت: در دشتی بیکاری و برخی محرومیت های دیگر وجود دارد و عبدالله نادری به عنوان نیروی با تجربه معتدل و با سابقه در وزارت کشور را برای این شهرستان انتخاب نمودم و امیدوارم مردم، روحانیت و همه گروههای سیاسی و اجتماعی از ایشان حمایت کنند.

استاندار بوشهر ادامه داد: از فرماندار شهرستان می خواهم مسیر و منش دولت را در شهرستان ادامه دهد و توجه به محرومین خانواده شهدا و ایثارگان را در برنامه ریزی کاری خود قرار دهد.

وی همچنین از خدمات چند ساله غلامرضا مهرجو تقدیر کرد و گفت: مهرجو فردی توانمندی است و این تغییر علی رغم میل باطنی صورت گرفت و دوست داشتم بیشتر از تجربیات وی در شهرستان و استان استفاده کنم.

در پایان از خدمات غلامرضا مهرجو تقدیر و عبدالله نادری به سمت فرماندار شهرستان دشتی معرفی شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار