نماز طلب بارش باران با حضور امام جمعه و مردم مومن در جوار شهدای گمنام برازجان برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۱۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵ 13 January 2018

نماز طلب بارش باران با حضور امام جمعه و مردم مومن در جوار شهدای گمنام برازجان برگزار شد.

امام جمعه برازجان در این آیین با اشاره به شرایط آب و هوایی، تداوم پدیده خشکسالی و کاهش میزان بارندگی اظهار داشت: مردم با ذکر دعا رفع بلا و مصیبت کنند تا بارش باران به عنوان یکی از رحمت‌های الهی بر آنها نازل شود.

حجت‌الاسلام حسن مصلح با اشاره به کاهش بارندگی و نقش آن در مشکلات کشاورزان و کاهش منابع آب آشامیدنی اظهار داشت: شهرستان دشتستان قطب کشاورزی استان بوشهر است که تامین آب مورد نیاز یکی از ضرورت‌هاست.

وی، با اشاره به تاثیر اعمال بندگان در اتفاقاتی که برایشان رخ می‌دهد تاکید کرد: نجات از سختی‌ها و گرفتاری‌ها با عمل انسان‌ها گره خورده است.

امام جمعه برازجان با اشاره به مشارکت همگان در استفاده بهینه از منابع آب‌های موجود افزود: کاهش بارش باران مشکلات کشاورزان دشتستانی را افزایش داده ‌که مردم باید با ذکر دعا رفع بلا و مصیبت کنند.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان بوشهر بارش باران در شهرستان دشتستان در سال زراعی جاری 71 درصد کاهش یافته است.

این گزارش حاکی است از آغاز سال زراعی جاری تاکنون 45 میلیمتر باران در دشتستان باریده، در حالی که آمارها نشان می‌دهد، میانگین بلند مدت بارش در دوره مشابه 154 میلیمتر است.

در این مراسم نمازگزاران برازجانی با صدایی بلند و همنوا، ذکرهای الله اکبر، الحمدلله، سبحان الله و لااله الا الله را زمزمه کردند و خاضعانه و با چشمانی اشکبار از خدای عز و جلّ طلب نزول بارش باران رحمت الهی کردند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار