رئیس گروه طرح و برنامه آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تعداد دانش‌آموزان استان بوشهر سالانه سه درصد افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۵۵۱۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱ 13 January 2018

حمدالله اژدری صبح شنبه در نشست با کارشناسان طرح و برنامه شهرستان‌ها و مناطق با توجه به استقرار پایه دوازدهم و اولویت ساماندهی نیروی انسانی در سال ۹۷ اظهار داشت: در سال آینده، هشت هزار دانش آموز به دوره متوسطه دوم اضافه خواهد شد.

اژدی ادامه داد: در سال آینده با حذف پایه چهارم (پیش دانشگاهی) ساختار نظام آموزشی کامل می شود و دوره فنی و حرفه‌ای و کاردانش و دوره نظری، سه پایه تحصیلی خواهند داشت.

وی بیان کرد: در سال تحصیلی جاری بیش از ۲۱۴ هزار و ۶۰۰ دانش آموز در همه دوره‌های تحصیلی مشغول به تحصیل هستند که نسبت به سال گذشته جمعیت دانش آموزان استان ۴.۵ درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: شعار ساماندهی در سال آینده، سازماندهی تخصص محور است و با توجه به کمبود نیرو در شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش ، ضروری است در سازماندهی نیروها نیازسنجی دقیق انجام شود.

وی سازماندهی مجدد فضاهای آموزشی، تحلیل دقیق نیروی انسانی و سازماندهی کلی معلمان متوسطه را از جمله فعالیت های موردنیاز در جهت استقرارپایه دوازدهم عنوان کرد.

رئیس گروه طرح و برنامه آموزش و پرورش استان افزود: هرساله حدود سه درصد به آمار دانش‌آموزان استان در بخش دولتی اضافه می‌شود در حالی که بیش از چهار درصد از نیروی انسانی به دلیل بازنشستگی از مجموعه آموزش و پرورش خارج می‌شوند.

اژدری خاطرنشان کرد: بزرگترین دغدغه آموزش و پرورش در چهار سال آینده، کمبود نیروی انسانی است.

این نشست با حضور معاون پژوهش و برنامه ریزی، معاون پشتیبانی و معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار