استاندار خراسان شمالی از اختصاص یک هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زا در استان خبر داد.
کد خبر: ۵۵۱۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹ 13 January 2018

محمدرضا صالحی با اشاره به هدف‌گذاری انجام‌شده در خراسان شمالی برای کاهش نرخ بیکاری به کمتر از ۵ درصد تا سال ۱۴۰۰ هجری خورشیدی، اختصاص بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زا در سال جاری را گامی در مسیر دستیابی به این هدف برشمرد.

صالحی افزود: برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و قرار گرفتن خراسان شمالی در جمع ۱۰ استان برتر تا سال ۱۴۰۴ لازم است تلاش‌های مضاعفی برای ارتقای شاخص‌ها ازجمله درزمینهٔ اشتغال، کشاورزی و گردشگری انجام شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر نرخ بیکاری در استان ۹.۹ درصد و کمتر از میانگین کشوری است اما هدف‌گذاری ما رسیدن این نرخ به کمتر از ۵ درصد در پایان دولت دوازدهم است که البته بدون حضور، مشارکت، همدلی و هم‌افزایی مردم و مسئولان امکان‌پذیر نیست.

استاندار خواستار آن شد که مردم هر شهرستان با تشکیل شرکت‌های تعاونی و جذب تسهیلات اشتغال‌زا، در مسیر توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری و افزایش درآمد سرانه استان گام بردارند و تعریف برنامه‌های الگویی مثل روستاهای سبز، بدون بیکار و هدف گردشگری، برنامه‌ریزی برای خروج از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش‌افزوده محصولات تولیدی استان را نیز در همین راستا قلمداد کرد.

صالحی توسعه گردشگری را یکی از محورهای اصلی توسعه خراسان شمالی برشمرد و با اشاره به بازدید خود از بوستان گردشگری رضوان در شهر آشخانه تصریح کرد: برای تکمیل زیرساخت‌های این تفرجگاه ۱.۵ میلیارد تومان از اعتبارات استانی هزینه شده و برای بهسازی مسیر ارتباطی این بوستان تا روستای گردشگری شیرآباد و احداث پیست موتورسواری در منطقه نیز اعتباراتی تخصیص می‌یابد.

وی از پیگیری برای تسویه کامل بهای خرید تضمینی گندم کشاورزان استان و ارتقای بیمارستان ۳۲ تختخوابی آشخانه به ۶۴ تختخوابی خبر داد.

صالحی همچنین با اشاره به این‌که در آستانه فرارسیدن دهه فجر و چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، خدمات نظام جمهوری اسلامی و دولت را مورداشاره قرارداد و گفت: برای گرامیداشت باشکوه فجر ۹۷ که مقارن چهلمین سالگرد انقلاب است، از هم‌اکنون درصدد فراهم کردن مقدمات لازم هستیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار