امام جمعه بوشهر با اشاره به تهاجم رسانه‌ای استکبار گفت: بسیج رسانه‌ای در مقابله با تهاجم رسانه‌ای استکباری به عنوان خط مقدم دفاع مقدس رسانه‌ای است.
کد خبر: ۵۵۲۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ 16 January 2018

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری شامگاه دوشنبه درآیین اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان بوشهر با بیان اینکه رسانه به عنوان ایجاد ارتباط فعال بین مبدأ و مقصد است اظهار داشت: عنصر رسانه به عنوان ارتباط وسیعی پویا و شیوا و موثر فی‌مابین مبدأ و مقصد و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر مدیریت افکار را از رسالت‌های مهم رسانه دانست و تصریح کرد: اگر عنصر رسانه در جامعه وجود نداشته باشد مقصد تمامی اندیشه‌ها و افکار جامعه متوقف می‌شود.

امام جمعه بوشهر، کتب آسمانی را مهم‌ترین عناصر رسانه‌ای عرشی دانست و خاطر نشان کرد: قرآن کریم، انجیل، زبور، تورات و دیگر کتب آسمانی رسانه عرشی است که خداوند متعال برای هدایت انسان و رسیدن به کمال نازل کرده است.

آیت‌الله صفایی بوشهری افزود: اگر کتاب آسمانی و رسانه عرشی نبود انسان‌ها در جامعه دچار بحران معرفتی و ابتذال می‌شدند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه رسانه واسطه مهمی برای حیات بشری محسوب می‌شود افزود: عنصر رسانه در جامعه بشری جایگاه ویژه‌ای دارد و این مهم شامل تمام رسانه‌های مکتوب، شنیداری و تصویری است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه در طول تاریخ حیات بشری، انسان همواره محصول اندیشه‌های خود و نوع تفکرات بوده افزود: رسانه‌ها دو خط فکری، کرامت و سعادت بشری و ابتذال و منفعل در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر حوزه‌ها به جامعه هدف ارائه می‌کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری از پرشتاب شدن حوزه رسانه در جهان خبرداد و گفت: عنصر رسانه در جامعه جهانی به‌طور فوق‌العاده پرشتاب است که دنبال مدیریت افکار جامعه بشری هستند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به حوادث اخیر در ایران اسلامی پرداخت و با اشاره به مدیریت افکار توسط جهان استکبار در عرصه تحقق اهداف خود بیان کرد: جهان استکبار در اغتشاشات اخیر در ایران با استفاده از رسانه‌های تحت مدیریت خود این وقایع را ایجاد و مدیریت کرد که رسانه‌های انقلابی این تهاجم را بی اثر کرد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه 10 ابر رسانه در جهان وجود دارد خاطر نشان کرد: بسیاری از ابر رسانه‌ای در کنار فعالیت رسانه‌ای در تولید و ساخت تجهیزات سخت افزاری نقش دارند.

وی، با بیان اینکه اکنون جهان در شرایط ویژه جنگ رسانه‌ای قرار دارد افزود: این گونه تهاجم رسانه‌ای در طول تاریج بی نظیر است که برای نفوذ در لایه‌های جامعه و تخریب نقش دارند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه آینده جهان، جنگ رسانه‌ای با تجهیزات مدرن و پیشرفته است افزود:در مقابل این تهاجم گسترده رسانه، باید مقاومت رسانه‌ای طراحی شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهربا بیان اینکه رسانه‌ای ما رسانه هدایتی است افزود: رسانه جهان استکبار ابتذالی است چراکه رسالت رسانه‌های اسلامی و انقلابی کرامت و سعادت انسان برای هدایت است ولی رسالت رسانه استکباری سقوط برای تسلط منابع ثروت و منافع اقتصادی است.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر تقویت رسانه ماهواره‌ای به نقش مهم بسیج رسانه در عرصه مقابله با تهاجم رسانه استکباری پرداخت و گفت: بسیج همیشه در خط مقدم و پرشتاب و جهادی قرار داشته که در این عرصه بسیج رسانه نقش مهمی در جامعه ایفا می‌کند.

وی، با تاکید بر قرار داشتن بسیج رسانه در خط مقدم دفاع مقدس بیان کرد: بسیج رسانه‌ای در مقابله با تهاجم رسانه‌ای استکباری به عنوان خط مقدم دفاع مقدس رسانه‌ای است.

آیت‌الله صفایی بوشهری، استان بوشهر را در عرصه رسانه در ادوار مختلف مورد اشاره قرار داد و گفت: با بررسی تاریخ استان بوشهر در می‌یابیم که این استان در مبارزه با استعمار پیر انگلیس و استکبار جهانی پیشرو و پرتلاش بوده و در عرصه رسانه نیز موفق عمل کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه به مطالبات مردم از طریق رسانه‌ها افزود: رسانه‌های استان بوشهر در پیشرفت و توسعه موفق عمل کرده‌اند و اصحاب رسانه باید بر اساس سند چشم‌انداز مطالبات مردم و جامعه را پیگیری و دنبال کنند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به اقتصاد کرانه‌ای در استان بوشهر خاطر نشان کرد: این استان با داشتن 936 کیلومتر مرزدریایی و ساحلی نقش مهمی در اجرایی شدن اقتصاد کرانه‌ای دارد که استان بوشهر باید سهم خود در این حوزه افزایش دهد و رسانه‌ها در ارائه ایده و نظریه‌های کارشناسی باید نقش آفرینی کنند.

وی، آینده استان بوشهر را استانی صنعتی دانست و تاکید کرد: بر اساس آینده استان بوشهر باید رشته‌های این حوزه تبیین و ترویج شود که رشته‌های مهندسی در اولویت قرار دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار