نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به تاریخ باشکوه استان بوشهر در عرصه رسانه، گفت: تاریخ رسانه استان بوشهر با نگاه مقاومت نوشته شود.
کد خبر: ۵۵۲۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 16 January 2018

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری دوشنبه‌شب در آئین اختتامیه جشنواره ابوذر در بوشهر اظهار داشت: رسانه مفهوما به معنای عنصر ایجاد ارتباط میان مبدا و مقصد است. عنصر ارتباط گویا و شیوا و رسا و موثر مابین مبدا و مقصد است.

وی اضافه کرد: در ادبیات، رسانه به‌عنوان پل ارتباط مبدا و مقصد تعریف می‌شود و اگر این عنصر نباشد، مبدا در تمام اندیشه‌ها و افکارش متوقف می‌شود و مقصد از داشته مبدا بهره مند نمی‌شود.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: یکی از لوازم زندگی انسان رسانه است؛ جامعه بشری را نمی‌توان بدون رسانه تصور کرد که به طرق مختلفی وجود دارد. در تاریخ حیات بشری، انسان همواره محصول اندیشه‌ها و نوع تفکرات خود بود و گاهی به خاطر تفکر خود دارای یک مکتب فکری شده و بر اساس آن عمل کرده است.

وی با بیان اینکه انسان مولود اندیشه‌های خود است، خاطرنشان کرد: رسانه دنبال مهندسی افکار جامعه است؛ بسیاری از نهادهای مبدا منحرف با همین نگاه توسط رسانه دنبال انحراف اندیشه‌های مقصد هستند.

صفایی بوشهری ادامه داد: از ابتدای خلقت یک جنگ رسانه‌ای وجود داشته است؛ یکی مبدا کرامت‌زایی داشته و یک مبدا که دنبال سقوط انسان است. رسانه خط کمال و سقوط در مقابل هم هستند و هر دو گروه بخاطر جایگاه رسانه از رسانه استفاده می‌کنند.

وی افزود: معادلات و محاسبات کلان جهان نشان می‌دهد که بسیاری از مهندسی‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و . . . از مبدا جهان استکبار با رسانه در ذهن و اندیشه جامعه هدف طراحی می‌شود.

نقش رسانه در وقایع مهم جهان

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: در بسیاری از حوادث مهم جامعه بشری و رویدادهای اقتصادی و سیاسی و فرهنگی می‌بینیم که توسط سیاست‌گذاران حوزه‌های مختلف توسط رسانه به جامعه هدف حمله می‌کنند.

وی اظهار داشت: در براندازی‌های نرم و یا تحولات اقتصادی و یا فرهنگی می‌بینیم که نهاد استکباری توسط رسانه به تمام اضلاع جامعه هدف تهاجم شده است و در حوادث ایران هم می‌بینیم که چگونه اقدام می‌کنند.

صفایی بوشهری اضافه کرد: امروز در عرصه رسانه سیستم‌های نوین، کوچک، سریع و غیرقابل مهار ایجاد می‌شود که هدف آنها تهاجم گسترده رسانه‌ای است و روز روز شاهد پیشرفت‌های سخت‌افزایش و نرم‌افزاری هستیم.

وی با اشاره به اینکه ابررسانه‌ها در کنار مدیریت رسانه، تولیدی ساخت هلی‌کوپتر و موتور تانک دارند، بیان کرد: این موضوع یعنی هم تهاجم سخت و هم تهاجم نرم. از ابتدا تاکنون اینچنین صف‌کشی و جنگ بزرگ رسانه‌ای دیده نشده است.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: آینده جهان آینده جنگ رسانه‌ها خواهد بود و استکبار جامعه رسانه را در اختیار گرفته و به جامعه هدف حمله می‌کند و ما باید در مقابل آنها مقاومت رسانه‌ای ایجاد کنیم و تهاجم و دفاع را با هم داشته باشیم ولی تهاجم ما هدایتی است و ما در مقام کرامت انسان با رسانه جامعه جهانی را هدایت می‌کنیم ولی آنها با رسانه دنبال تصاحب قدرت و ثروت هستند.

مسئولیت اصحاب رسانه بسیار سنگین است

وی با اشاره به اینکه مسئولیت اصحاب رسانه بسیار سنگین است، افزود: این وظیفه به ویژه برای کسانی که در جبهه انقلاب هستند بسیار سنگین است چرا که دشمن دنبال تخریب اسلام، انقلاب و ایران است.

صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه باید با قدرت در این حوزه قرار گیرند، باید دنبال تولید سیستم‌های نوین رسانه باشیم؛ اگر سخت‌افزار و مدیریت سرورها در خارج باشد قطعا با مشکل روبرو می‌شویم پس نخبگان رسانه هم باید تولیدات بسیار قوی داشته باشند وگرنه دچار بحران می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه باید با برنامه‌ریزی صحیح در حوزه سخت افزار حرکت کنیم، گفت: نیاز به حضور ماهواره‌ای در فضا داریم و باید برای تولید سیستم‌ها، مدیریت شبکه‌ها تلاش کرده و نرم‌افزار قوی تولید کنیم.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه خط مقدم این مقاومت رسانه‌ای بسیج رسانه است، اضافه کرد: بسیج همیشه در صحنه حاضر است و پرشتاب عمل کرده است. در عرصه‌های مختلف بسیج عملکرد خوبی داشته است و باید بسیج رسانه در حوزه نرم افزار و سخت افزار تلاش کند.

تاریخ رسانه استان بوشهر باشکوه است

وی بیان کرد: استان بوشهر از دیرباز در عرصه رسانه دارای تاریخی بسیار پرمعنا بوده است و تاریخی پر از سرفرازی دارد. در زمانی که انگلیسی‌ها یا هدف تسخیر و فشار بر حکومت مرکزی اقدام به حمله کردند، رسانه‌ها عملکرد مقاومتی داشتند و تمام مطالب نوشته شده بر اساس نگاه مقاومت در مقابل این تهاجم بود و هیچ رسانه ای چیزی نوشته که بستر برای متجاوزان فراهم شود.

صفایی بوشهری افزود: اکنون انتظار می‌رود بسیج رسانه تاریخ مقاومت رسانه‌ای استان بوشهر را ارائه کند و اسناد زیادی وجود دارد که باید تاریخ رسانه استان با نگاه مقاومت نوشته شود.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه مطالبه‌گر سند پیشرفت استان باشند، افزود: تاریخ پرشکوهی داریم که باید ثمرات آن را در زندگی خود احساس کنیم که رسانه نقش مهمی در این زمینه دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار