کد خبر: ۷۴۴۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳ 13 May 2019

بوشهر- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: نام گذاری 16 اسفند به عنوان روز قرآنی بوشهربه عنوان یک برند در کشور تبدیل شده که باید از این موقعیت برای تقویت فعالیت های قرآنی بهره برد.

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز یکشنبه درنشست با دست اندرکاران برنامه ترتیل خوانی نوای ملکوت افزود: بوشهر استانی قرآنی است و ظرفیت هایی مهم دراین بخش دارد که باید این قابلیت ها را شناسایی و به جامعه معرفی کرد.
وی درباره برنامه نوای ملکوت بیان کرد: مراسم ترتیل خوانی نوای ملکوت زمینه معنوی شدن جای جای استان را فراهم کرده که پخش مستقیم آن از سیمای مرکز بوشهر سبب بهره ‌مندی همگان از این مراسم شده است.
صفایی بوشهری ادامه داد: مخاطب برنامه ترتیل ‌خوانی نوای ملکوت بوشهرافزون بر500 هزار نفر است و ترویج این برنامه دربین قشرهای نونهال، نوجوان، مهد کودک‌ها، دبستان‌ها و مراکز آموزشی دانش آموزی امری مهم و ضروری است.
وی گفت: حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر محل برگزاری نوای ملکوت به عنوان قلب قرآن بوشهر تبدیل شود و این آیین به دیگر سطوح جامعه شامل دبیرستان‌ها دبستان‌ها، مساجد، تکایا، مراکز و محافل عمومی گسترش یابد.
امام جمعه بوشهراضافه کرد: تعیین روزهایی در ماه برای برگزاری مراسم ترتیل خوانی قرآن در محافل تعریف و تعیین شود.
وی یادآور شد: مهمترین دستاورد برنامه نوای ملکوت معرفی و شناخته شدن چهره‌های گوناگون قرآنی در استان است.
صفایی بوشهری گفت: با ظرفیت‌های قرآنی که دراستان بوشهر وجود دارد لازم است سیمای قرآنی استان که قابلیت پخش از سیمای ملی باشد، تدوین شود.
وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت بالای استان بوشهر درعرصه قرآن مجید، ایجاد موزه، کتابخانه تخصصی و باشگاه قرآنی در مرکز استان ضروری است.
دبیر ستاد ترتیل‌خوانی نوای ملکوت استان بوشهر گفت: اجرای برنامه‌های قرآنی استان بوشهر به صورت ویژه حمایت شود.
دبیرستاد ترتیل خوانی نوای ملکوت در بوشهر گفت: در اجرای برنامه نوای ملکوت باید از همه ظرفیت های استان استفاده شود.
نصرالله غزنوی افزود: بوشهر از جمله استان های قرآنی کشور به شمار می آید و سالانه نباید برای اجرای این برنامه با مشکل مالی روبرو شویم.
وی اضافه کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم در نقاط مختلف شهری و روستایی استان بوشهر برگزار می شود.
غزنوی گفت: برنامه نوای ملکوت برای هشتمین سال متوالی امسال با حضور 20 قاری در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار