مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهرخبرداد:
بوشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: بر اساس گزارش انجمن هنرهای نمایشی کشور تئاتر این استان جزو پنج استان فعال برتر در این حوزه شناخته شده است.
کد خبر: ۷۵۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳ 08 June 2019

بوشهر در هنر نمایش جزو استان های برتر معرفی شد

بوشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: بر اساس گزارش انجمن هنرهای نمایشی کشور تئاتر این استان جزو پنج استان فعال برتر در این حوزه شناخته شده است.

فاطمه کرم پور  افزود: در ارزیابی عملکرد درگاه ایران تئاتر در ۲ ماه اول سال ٩٨ در کشور چهار رتبه فعال، نیمه فعال، کم فعالیت و غیرفعال قرار دارد که استان بوشهر در کنار استان های اردبیل، خوزستان، فارس و کردستان به عنوان استان فعال حوزه هنر نمایش قرار گرفت.
وی بیان کرد: هنرمندان استان بوشهر همواره در عرصه های مختلف ملی و بین المللی رتبه های ارزنده ای کسب کردند که این مهم باعث شده بوشهر به قطبی مهم در حوزه هنر نمایش تبدیل شود.
کرم پور با اشاره به وضعیت زیرساختی هنر نمایش در بوشهر ادامه داد: این استان ٢٥ پلاتو دارد و جشنواره های تئاتر فجر، طنز تنگستان، دشتستان، کودک و نوجوان دیر، خارگ و جشنواره استانی مونولوگ دیلم سالانه در استان بوشهر برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: در استان بوشهر شمار زیادی گروه تئاتر وجود دارد که از این شمار تنها ۳۴ گروه ثبت سامانه شده اند و انتظار است سایر گروه‌های فعال نیز با ارسال مدارک نسبت به ثبت در سامانه اقدام کنند.
کرم پور افزود: مردمی شدن تئاتر در استان بوشهر بجد در دست پیگیری است که ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در این ارتباط کار نظارتی داشته و انجمن هنرهای نمایشی نیز به عنوان بازوی اصلی در این راه تلاش می‌کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: انتطار می‌رود با توجه به ظرفیت‌های موجود در این استان همچنان به افتخار آفرینی‌های در این عرصه ادامه دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار