رئیس پلیس فتای بوشهر:
بوشهر:رئیس پلیس فتا استان بوشهر با اشاره به اینکه فیشینگ، یکی از مهم‌ترین راه‌های دسترسی به اطلاعات بانکی افراد می‌باشد، ازکاربران فضای مجازی خواست همواره آدرس درگاه‌های بانکی را به دقت بررسی کنند.
کد خبر: ۷۵۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ 11 June 2019
 

بوشهر:رئیس پلیس فتا استان بوشهر با اشاره به اینکه فیشینگ، یکی از مهم‌ترین راه‌های دسترسی به اطلاعات بانکی افراد می‌باشد، ازکاربران فضای مجازی خواست همواره آدرس درگاه‌های بانکی را به دقت بررسی کنند.

به گزارش "تابناک بوشهر"، سرهنگ مهدی قاسمی امروز در جمع خبرنگاران یکی از مهم‌ترین راه‌های دسترسی به اطلاعات بانکی افراد را فیشینگ عنوان کرد و اظهار داشت: کاربران فضای مجازی همواره آدرس درگاه‌های بانکی را به دقت بررسی کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر با اشاره به اینکه مجرمان فضای مجازی همواره راه‌های جدیدی را برای اقدامات مجرمانه خود پیدا می‌کنند، اظهار داشت: یکی از روش‌های رایج بزهکاران در فضای مجازی، ساخت لینک‌ها و صفحاتی تحت عنوان فیشینگ است که فرد سودجو با ارسال ایمیل یا پیامی در شبکه‌های اجتماعی، آدرسی را به کاربر معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: مجرمان سایبری، با ارسال پیام به کاربران و سپس معرفی لینک‌های جعلی، از کاربران می‌خواهند تا یک سری اطلاعات هویتی و یا مالی خود را طی فرم‌هایی در سایت ارائه شده، وارد کنند و سپس از طریق دسترسی به اطلاعات بانکی افراد، اقدام به خالی کردن حساب  بانکی آنان می‌کنند.

این مقام مسئول در خصوص درگاه‌های بانکی سایت‌های خرید و فروش آنلاین گفت:‌ کاربران همواره باید آدرس این درگاه‌ها را با دقت بررسی کنند زیرا مجرمان فضای مجازی با استفاده از لوگوها و تیترهای رسمی از بانک‌ها و مؤسسات مالی معتبر درصدد به دست آوردن اطلاعات بانکی افراد از طرف خود کاربران هستند که در این صورت به راحتی می‌توانند به حساب بانکی افراد دسترسی پیدا کنند.

سرهنگ قاسمی با بیان اینکه فیشینگ ممکن است از سوی افراد آشنا و دوستان ارسال شود، تصریح کرد: لینک‌های فیشینگ ممکن است بصورت پیغام یا تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی، تحت پوشش وب، سایت‌های خیریه، برنامه‌های پیغام فوری اجناس و کالا با قیمت مناسب و ارسال رایگان یا از طریق پیام کوتاه برای کاربران ارسال شود.

قاسمی توصیه کرد : قبل از باز کردن هر لینکی که در ایمیل شما قرار گرفته، حتماً از اصالت ارسال کننده ایمیل یقین حاصل کنید؛ به ایمیل های مشکوک به هیچ عنوان توجه نکرده و پیوست‌های ایمیل های ناشناس را باز نکنید.

رئیس پلیس فتا بوشهر با اشاره به سرقت اطلاعات بانکی شهروندان از طریق سایت های جعلی گفت: آدرس وبسایت و درگاهی که قصد وارد کردن اطلاعات خود را دارید دقت نموده و همیشه سعی کنید تا آدرس اینترنتی را شخصاً در Address Bar مرورگر اینترنتی وارد کنید و از استفاده کردن سایت های جانبی که کاربران را به سایت اصلی هدایت می نمایند اجتناب کنند.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده جرائم یا تخلفات سایبری با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و ثبت گزارش مردمی یا Cyberpolice@ در کلیه شبکه‌های اجتماعی داخلی یا شماره تلفن 21824732  با ما در میان بگذارند و پلیس را در انجام وظیفه در راستای ارتقاء حفظ آرامش و امنیت شهروندان یاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار