مدیریت درمان تامین اجتماعی استان خبر داد:
بوشهر: مدیریت تامین اجتماعی استان بوشهر با اشاره به فعالیت 3 بیمارستان وابسته به این سازمان در استان گفت: بیمارستان سلمان فارسی بوشهر 186 تختخوابی است که ضریب اشغال تخت های آن حدود 95 درصد است و بالاترین آمار در میان بیمارستان های تامین اجتماعی کشور را دارد.
کد خبر: ۷۵۵۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ 19 June 2019

بوشهر: مدیریت تامین اجتماعی استان بوشهر با اشاره به فعالیت 3 بیمارستان وابسته به این سازمان در استان گفت: بیمارستان سلمان فارسی بوشهر 186 تختخوابی است که ضریب اشغال تخت های آن حدود 95 درصد است و بالاترین آمار در میان بیمارستان های تامین اجتماعی کشور را دارد.

به گزارش «بوشهرما»؛ یلدا دارابی در نشستی خبری افزود: بزرگترین بیمارستان تامین اجتماعی استان با طرح های توسعه ای همراه شده و براین اساس، بخش ICU از 8 به 12 تخت، بخش CCU از 4 به 7 تخت، اتاق عمل از 6 به 7 اتاق افزایش یافته و بالگرد اورژانس نیز در بیمارستان فعال گردیده است.

دارابی ادامه داد: بیمارستان 39 تختخوابی مهر برازجان نیز که صرفا تک تخصصی در حوزه زنان و زایمان بود، در رشته های درمانی دیگر توسعه یافته و بخش های اطفال، اکاردیوگرافی، عمل چشم و جراحی لیزر و اخیرا گوشی گوش، حلق و بینی فعال شده است.

وی افزود: بیمارستان نبی اکرم عسلویه نیز دارای 22 تخت فعال است که اورژانس مدرن آن در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد، همچنین بخش های ICU و CCU بزودی در این بیمارستان فعال می شود.

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان خاطرنشان کرد: علاوه بر بیمارستان ها، در قالب 7 درمانگاه نیز خدمات سرپایی بصورت مستقیم به بیمه شدگان ارائه می شود که در شهرستان های بوشهر، دیر، برازجان، جم، گناوه، دیلم و کنگان قرار دارد.

دارابی از شبانه روزی شدن درمانگاه گناوه در سال گذشته خبر داد و افزود: دو شیفته شدن درمانگاه دیر، کنگان و برازجان نیز در راستای رضایتمندی بیشتر بیمه شدگان انجام شده است.

 

وی درباره ضرورت توسعه درمانگاه مبعث در مرکز استان نیز اظهار داشت: بزودی خبر خوشحال کننده ای در راستای توسعه ظرفیت درمانگاهی بیمه شدگان مرکز استان اعلام خواهیم کرد که منتظر نهایی شدن تصمیمات تا یک ماه آینده هستیم.

دارابی درباره گلایه مراجعان درباره نوبت دهی درمانگاههای تامین اجتماعی خصوصا در بوشهر گفت:  درمانگاه مبعث و سلمان فارسی با همه ظرفیت موجود فعالیت می کنند و با طرح جدیدی که بزودی اجرایی می شود، ظرفیت بیشتری برای خدمات دهی به بیمه شدگان ایجاد خواهد شد.

 

به گفته وی، 4 درمانگاه استان استیجاری است که پروژه احداث ساختمان ملی آنها در دستور کار است، ضمن اینکه مجوز درمانگاههای دلوار و خورموج نیز اخذ گردیده است.

دارابی درباره آخرین وضعیت پروژه های درمانگاهی استان گفت: اغلب پروژه های در دست اجرا تا پایان امسال به بهره برداری می رسند.

وی اظهار داشت: ساختمان جدید درمانگاه دیر در تیرماه و مصادف با هفته تامین اجتماعی به بهره برداری می رسد، پلی کلینیک جم نیز در نیمه دوم سال تکمیل خواهد شد. همچنین ساختمان ملکی درمانگاه برازجان و خورموج تا آخر امسال تکمیل می شود، اما احتمالا تجهیز آن به سال آینده موکول می شود.

وی درباره عدم شروع ساخت درمانگاه دیلم با وجود کلنگ زنی آن در نیمه اول سال 97 اظهار داشت: بخشی از زمان بابت رفع معارض از زمین طی شد و خوشبختانه طراحی و پروانه شهرداری طی شده و در سالجاری عملیات اجرایی شروع خواهد شد.

 

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان انتقادات رسانه ای و فضای مجازی درباره کاهش اعتبارات این حوزه را شایعه دانست و گفت: در سال 97 که بنده در این مسئولیت شروع به کار کردم، بودجه محصول پیگیری و دفاع مدیریت قبلی بوده که 4 میلیاردتومان نسبت به سال قبل تر رشد داشت، ولی امسال رشد اعتبارات مصوب ما 49 میلیاردتومان بوده است.

وی با بیان اینکه سال 96 هزینه درمان مستقیم بیمه شدگان استان (در مراکز ملکی) 214 میلیاردتومان بوده ادامه داد: در سال گذشته این رقم به 218 میلیاردتومان رسید که 4 میلیاردتومان رشد را نشان می دهد، ولی برای سالجاری بودجه مصوب در زمینه درمان مستقیم در مراکز ملی تامین اجتماعی 267 میلیاردتومان است که بیش از 20 درصد رشد را نشان می دهد و با آیتم های دیگر این رشد بیشتر نیز می شود که نشان از دفاع از حق و حقوق استان دارد.

 

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان درباره تاخیر در پاسخ های MRI بیمارستان سلمان فارسی بوشهر گفت: این مشکل ناشی از کمبود متخصص رادیولوژی در استان است که برای گزارش نویسی MRI نیاز می باشد، از این رو طی قراردادی با یک مرکز مرتبط، مشکل رفع شده است.

 

دارابی در پاسخ به سوالی درخصوص گلایه ها مبنی بر قطع همکاری برخی پزشکان مجرب با این بیمه در استان گفت: دانشگاه علوم پزشکی متولی تامین پزشک متخصص در استان است و این دانشگاه هم با توجه به ظرفیتی که در استان وجود دارد همکاری کافی را با ما دارد، اما واقعیت این است که برخی پزشکان که قطع همکاری کرده اند، به دلیل نظارت های سختگیرانه ما درباره عدم دریافت زیرمیزی و تعرفه غیرقانونی بوده، طوری که امروز این بحث در بیمارستان سلمان فارسی برچیده شده است.

وی ادامه داد: با رایزنی های صورت گرفته و همکاری دانشگاه علوم پزشکی، پزشکان موردنیاز در کمترین زمان جایگزین می شوند و پیرامون اینکه برخی هم استانی ها معتقدند پزشکان جدید مجرب نمی باشند، با توجه به تحصیل این افراد در دانشگاههای معتبر، مراحل دریافت مدرک تخصص و فوق تخصص بصورت اصولی طی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار