مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر از کسب رتبه دوم برترین استان فعال قرآنی کشور در سال 97 برای پنجمین سال پیاپی توسط اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۷۶۷۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴ 31 July 2019

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ارزیابی سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور از عملکرد قرآنی استان‌ها، از کسب رتبه دوم برترین استان فعال قرآنی کشور در سال 97 توسط اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر خبر داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تصریح کرد: مطابق ارزشیابی و رتبه‌بندی عملکرد ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها که همه ساله توسط سازمان دارالقرآن‌الکریم انجام می‌شود، و پس از ارزیابی در پنج محور از سوی سازمان دارالقرآن اسامی هفت استان با عملکرد موفق در فعالیت‌های قرآنی اعلام شد.

وی افزود: با توجه به نتایج به دست آمده، استان‌های «یزد»، «بوشهر»، «اردبیل»، «مازندران» و «کرمان» عنوان «استان‌های برتر» و استان‌های «تهران» و «مرکزی» به عنوان «شایسته تقدیر» در سال ۱۳۹۷ شناخته شدند.

سروستانی تأکید کرد: فرایند ارزیابی عملکرد قرآنی ادارت کل تبلیغات اسلامی استان‌ها با توجه به تدوین و ابلاغ آئین‌نامه اجرایی برنامه جامع نظارت و ارزشیابی عملکرد قرآنی ادارات کل همانند سال‌های پیش در سال ۱۳۹۷ هم برگزار شد و نتایج فوق به دست آمد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اضافه کرد: این ارزیابی در دو محور کلی «مدیریت راهبردی امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان» و «مدیریت و برنامه‌ریزی عملیاتی و تخصصی» و در پنج محور شامل «مدیریت راهبردی امور قرآنی»، «برنامه‌ریزی، نظارت و توسعه تعاملات»، «توسعه کمی و کیفی آموزش‌های قرآنی»، «فضاسازی قرآنی و اجرای برنامه‌های تبلیغی و ترویجی» و «توسعه و ساماندهی مشارکت‌های مردمی و اجرای برنامه‌های حمایتی و نظارتی» در قالب شاخص‌های استاندارد مورد ارزیابی انجام شد.

وی با اشاره به ملاک‌های ارزیابی انجام گرفته، تصریح کرد: در این ارزیابی به معدل اولیه استان‌ها، امتیاز ویژگی‌های خاص ناظر بر وسعت، جمعیت، تعداد شهرستان، مرزی بودن استان، وجود ترکیب قومیتی و تفاوت‌های مذهبی و دوری از پایتخت تا سقف پنج نمره و به نسبت درصد معدل اولیه أخذ شده و فعالیت‌های فوق برنامه و ابتکاری استان‌ها نیز تا سقف هفت نمره به معدل اولیه استان‌ها افزوده شد و در نهایت معدل استان‌ها از ۱۰۰ محاسبه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار