گناوه- فرماندار گناوه گفت: رسانه ها و فضای مجازی، فعالان زیست محیطی و اجتماعی برای حل مشکل فاضلاب گناوه که با سلامت و بهداشت مردم مرتبط است همکاری و کمک کنند.
کد خبر: ۷۶۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶ 31 July 2019

سید علی پاک نژاد صبح چهارشنبه در نشست شورای سلامت شهرستان گناوه با دستور کار جمع آوری سگ های ولگرد، دفن پسماندهای عفونی بیمارستان ها و بررسی مشکلات فاضلاب اظهار داشت: در سال گذشته دفن  پسماندهای عفونی بیمارستانها بخصوص در زمان بارندگی برای مردم شهر و روستاهای اطراف   مشکلاتی ایجاد کرد که عدم جاده دسترسی  به مکان دفن پسماندها یکی از مشکلات بود و با پیگیری های شهرداری و شبکه بهداشت این مشکل رفع شد.

وی افزود: به منظور جلوگیری ازتکرار این گونه مشکلات در سال های آینده و فصل بارندگی، ایجاد جاده دسترسی به محل دفن زباله های عفونی بیمارستان ها در دستور کار شهرداری باشد تا راهی برای دسترسی به سایت دفن پسماندهای عفونی ایجاد شود.

فرماندار گناوه گفت: پیرامون دفن اصولی و صحیح پسماندهای عفونی بیمارستان ها  توسط شبکه بهداشت و درمان  شهرستان و بیمارستان  اقداماتی صورت گرفته که قابل تقدیر است اما باز هم  دفن زباله های عفونی که دغدغه همه و در ارتباط با سلامت مردم است نیاز به کار بیشتر دارد که باید در دستور کار مسئولان ذی ربط قرار داشته باشد.

پاک نژاد پیرامون انحراف مسیر آب های سطحی از محل دفن زباله های عفونی عنوان کرد: با وجود ایجاد مانع در اطراف  محل دفن زباله ها ی عفونی  اما باز هم این محل در مسیر آبراه  دفع آب های سطحی است که باید  مسیر این آبراه بازدید و کارشناسی  و اصلاح شود.

وی پیرامون طرح جمع آوری سگ های ولگرد در شهرستان گناوه ادامه داد: در ارتباط با جمع آوری اینگونه حیوانات ما تابع قوانین زیست محیطی هستیم ولی ضمن تابعیت از قانون باید نگرانی های مردم  در این رابطه  رفع  و سلامت شهروندان تامین شود بنابراین این جلسات به همین منظور و رسیدن به راه حل مناسب گرفته می شود.

فرماندار گناوه خاطر نشان کرد: مصوبات جلسه ۱۲ تیرماه  پیرامون جمع آوری این سگ ها قابلیت اجرایی دارد و شهرداری های گناوه و بندرریگ اجرای  این مصوبات را در دستور کار خود قرار دهند.

وی پیرامون مشکل فاضلاب شهر گناوه گفت: باتوجه به اینکه فاضلاب یکی از دغدغه های اصلی مردم این شهر است اما با وجود صرف هزینه های زیاد برخی از شهروندان که انشعاب خریداری کرده اند به شبکه متصل نمی شوند.

وی با اشاره به اینکه در تدوین نظام نامه سلامت این شهرستان، فاضلاب یکی از اولویت های پنج گانه شناخته شد افزود: مردم باید برای حل این مشکل همکاری و کمک کنند و کسانی که فاضلاب برای آنها کشیده شده باید به این شبکه وصل شوند.

پاک نژاد یادآور شد: از رسانه ها و فضای مجازی، فعالان زیست محیطی و اجتماعی انتظار می رود که در این مورد که با سلامت و بهداشت مردم مرتبط است همکاری  وکمک کنند و مسئولان نیز آماده همکاری  هستند.

وی اضافه کرد: نظارت وبازدید و پاک سازی کانال ها و جوهای  آب سطح شهر در دستور کار شهرداری باشد ودر این مورد اقدام کند.

فرماندار گناوه گفت:نظارت بر حوضچه های پرورش میگو  و کارگاه ها پیرامون کنترل بیماری مالاریا در دستور کار شبکه بهداشت و درمان باشد.

معدوم کردن مواد خوراکی فاسد در گناوه

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه اظهار داشت: در طرح تشدید کنترل و جمع‌آوری مواد غذایی ناسالم توسط بازرسان بهداشت محیط ۳۳ کارتن و۱۳۷ بسته ۱۲ عددی آدامس تاریخ‌مصرف گذشته و همچنین ۲۵ بطری چهار لیتری روغن خوراکی  غیرقابل‌مصرف از فروشگاه‌های سطح شهر گناوه توسط کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه جمع‌آوری  شد.

محمد بازیاری با اشاره به‌ضرورت آگاهی عموم از سلامت مواد غذایی افزود: این مواد غذایی فاسد به محل دفن زباله شهری انتقال داده‌شده و با حضور نماینده دادستان شهرستان گناوه معدوم شدند.

وی گفت: حفظ سلامت مردم و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها از اولویت‌های شبکه بهداشت و درمان در شهرستان گناوه است و طرح تشدید کنترل و جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و غیرقابل‌مصرف نیز به همین منظور اجرایی شده است.

بازیاری در توصیه به همه شهروندان بیان کرد: شهروندان محترم می‌بایست در صورت مشاهده عدم رعایت موازین بهداشتی در اماکن عرضه مواد غذایی با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه خاطرنشان کرد: بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه در اسرع وقت به شکایات بهداشتی شهروندان رسیدگی خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار