بوشهر-سند کاهش آلودگی هوا در مناطق جنوبی استان بوشهر به عنوان تکلیف کارگروه کمیته ملی ساماندهی محیط زیست عسلویه تدوین شده و بزودی به دولت ارائه می شود.
کد خبر: ۷۶۷۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷ 31 July 2019

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر روز چهارشنبه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سند با همکاری مشترک سازمان محیط زیست، وزارت نفت و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تدوین و نهایی شده است.

فرهاد قلی نژاد افزود: سند یاد شده  ایجاد کننده تعهداتی در موردکاهش آلودگی‌های منطقه است که پیش بینی شده با مطرح شدن آن در نشست هیات دولت مصوبه‌هایی در این زمینه  برای استان بوشهر دریافت کنیم.

وی ادامه داد: در این سند به کنترل آلودگی‌ها در مجتمع‌های پالایشگاهی، پتروشیمی و محیط زیست دریایی نگاه ویژه ای شده است.

قلی نژاد بیان کرد: مهمترین محور کاهش آلودگی روی فلرها، انبارهای گوگرد و ضایعات و پسماندهایی است که می توانند عامل اصلی آلودگی هوا در منطقه باشند. 

وی اظهار داشت: مهمترین ویژگی سند ملی کاهش آلودگی هوا برنامه زمان بندی است که بخشی از اقدامات برنامه ریزی شده فوری و باید در مدت یک سال به عنوان اقدامات کوتاه مدت انجام شوند.

قلی نژاد یادآور شد: بخشی از اقدامات نیز با توجه به تغییر فرآیندهای تولید و رشد تکنولوژی مانند احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب زمانبر بوده و مدت زمانی بین یک تا سه سال برای آن پیش بینی شده است.

وی افزود: عمده اقدامات این سند درمدت سه سال زمان بندی شده که در صورت همکاری دستگاه‌ها کاهش و رفع آلودگی هوا در منطقه محقق خواهد شد.

در جریان سفر اسفندماه سال گذشته رئیس جمهوری به استان بوشهر با هدف ساماندهی وضعیت آلایندگی جنوب استان بوشهر کمیته ملی ساماندهی محیط زیست عسلویه با حضور دستگاه‌های ذیربط از جمله سازمان محیط زیست، وزارتخانه های نفت و بهداشت و درمان تشکیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار