مدیر طرح احداث واحد مرکاپتان زدایی میعانات گازی پالایشگاه فاز‌های ۳ و ۲ پارس جنوبی با اشاره به پیشرفت ۷۸ درصدی این پروژه پیش بینی کرد این واحد تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
کد خبر: ۷۶۷۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ 31 July 2019

سیروس پیکار گفت: با بهره برداری از این طرح، امکان شیرین سازی روزانه ۸۰ هزار بشکهمیعانات گازی پالایشگاه فاز‌های ۳ و ۲ پارس جنوبی فراهم می‌شود.

وی با تشریح آخرین وضعیت مراحل مهندسی، تامین کالا، ساخت و اجرای این طرح گفت: پیشرفت تقریبی این طرح در بخش‌های مهندسی ۹۷ درصد، تامین کالا ۹۲ درصد، ساخت و اجرا ۶۰ درصد و پیشرفت کلی طرح به ۷۸ درصد رسیده است.

مدیر طرح ساخت واحد مرکاپتان زدایی میعانات گازی پالایشگاه فاز‌های ۳ و ۲ پارس جنوبی با اشاره به اجرای این طرح در محوطه پالایشگاه در حال بهره برداری و مجاور ردیف گازی پالایشگاه دوم گفت: با وجود ضرورت بازنگری همه مدارک طراحی بنیادی، مشکلات و موانع اجرایی طرح در محوطه پالایشگاه در حال بهره برداری، موانع خرید و تامین کالا از سازندگان معتبر، با توجه به اقدامات انجام شده به منظور تامین کسری کالا و همچنین منابع مالی مورد نیاز، مطابق برنامه ابلاغی قرار است این طرح تا پایان امسال تکمیل، راه اندازی و به بهره بردار پالایشگاه تحویل شود.

مدیر طرح احداث واحد مرکاپتان زدایی میعانات گازی پالایشگاه فاز‌های ۳ و ۲ پارس جنوبی به کارهای صورت گرفته در زمینه اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: پس از تحویل زمین محل اجرای طرح و با رعایت همه الزام‌های ایمنی کار در مجاورت واحد‌های در حال بهره برداری، عملیات اجرایی از نیمه دوم سال ۱۳۹۶ آغاز و بخش عمده‌ای از تجهیزات سنگین واحد شامل ظروف تحت فشار، راکتورها، برج‌ها و مبدل‌های حرارتی نصب شدند.

پیکار افزود: به موازات تکمیل مدارک مهندسی بنیادی، تولید مدارک مهندسی تفصیلی، مهندسی خرید، پیگیری سفارشات کالا به انبار پروژه انجام و فعالیت‌های بخش نصب و ساخت همچنان ادامه دارد.

وی درباره مراحل اجرایی این طرح بیان کرد: پروژه DMC، شامل احداث واحد مرکاپتان زدایی میعانات گازی، واحد خنثی سازی پساب کاستیکی، واحد سرویس‌های وابسته، احداث یک دستگاه مخزن ذخیره سازی آب آتش نشانی جدید در محدوده مخزن آب آتش نشانی موجود پالایشگاه و ساخت پست جدید برق بوده که مراحل ساخت و تکمیل آن‌ها درحال پیگیری است.

به گفته مدیر طرح احداث واحد مرکاپتان زدایی میعانات گازی پالایشگاه فاز‌های ۳ و ۲ پارس جنوبی، واحد مرکاپتان زدایی میعانات گازی برای نخستین بار در پالایشگاه‌های پارس جنوبی درحال ساخت است و هیچگونه واحد مشابهی ندارد.

پیکار درباره اهداف اجرای این طرح افزود: با راه اندازی این طرح ترکیبات مرکاپتان سبک و سنگین موجود در میعانات گازی که علاوه بر خوردگی تجهیزات و تاسیسات پالایشی، به دلیل فراریت بالا یکی از عوامل آلودگی محیط زیست به شمار می‌روند، تبدیل به ترکیبات پایدار غیر خورنده و غیر فرار می‌شوند. همچنین این فرآیند منجر به تولید فرآورده میعانات گازی شیرین با کیفیت و ارزش افزوده بسیار بالاتر نسبت به میعانات گازی ترش فعلی پالایشگاه‌ها خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار