رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر بر این باور است که اعطای جایزه هنری به نام "ایرج صغیری" هنرمند پیشکسوت بوشهری درعرصه‎های تئاتر، تلویزیون و سینما می‌تواند نقشی بی بدلیل در رشد و ارتقای تئاتر این استان به همراه داشته باشد.
کد خبر: ۷۶۷۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ 31 July 2019

جهانشیر یاراحمدی روز چهارشنبه در نشست با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: پیشکسوتان سرمایه های عظیم و مهم جامعه در بخش‌های مختلف هستند که تاثیرگذاری این قشر در حوزه هنر به مراتب بیشتر از سایر قشرها نمایان است.

وی بیان کرد: قدردانی و تجلیل از پیشکسوتان هنر ایران زمین یک وظیفه همگانی است که علاوه بر پاسداشت یاد و خاطره آنها موجب تشویق جوانان بیشتری به هنر می شود.

یاراحمدی اظهارداشت: ایرج صغیری به عنوان پیشکسوت عرصه تئاتر، تلویزیون و سینمای کشور است که برگزاری جایزه هنری به نام وی کوچکترین اقدام در برابر فعالیت‌های این هنرمند است.

وی گفت: در این ارتابط پیش نویس این جایزه هنری به انجمن هنرهای نمایشی ایران ارسال شده که بعد از موافقت و امضای تفاهم نامه برای اجرا به صورت فراخوان به اطلاع عمومی می رسد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر یادآور شد: این جایزه در گام نخست در گستره ملی ‌در بخش نمایشنامه ‌نویسی و مرحله دوم در حوزه اجرا و گستره‌ استانی برگزار می شود.

یاراحمدی بیان کرد: بخش دوم نیازمند تدوین یک آیین‌نامه اجرائی برای چگونگی برگزاری به شکل سالانه است.

ایرج صغیری متولد اول آذر ۱۳۲۵ بوشهر و بازیگر، کارگردان، نمایشنامه‌نویس و داستان‌نویس ایرانی‌ است.

وی با بازی در نقش ابوذر در تئاتری که با همکاری داریوش ارجمند و نظارت علی شریعتی در دانشگاه فردوسی و حسینیه ارشاد اجرا شد، توانست مهارت خود را به نمایش بگذارد و به محبوبیت دست یابد.

 نمایشنامه «قلندرخانه» از آثار او به عنوان اثر شایسته تقدیر بیستمین دوره جایزه کتاب فصل شناخته شد.

کارگردانی فیلم سفر غریب و نمایش‌های محپلنگ، شب شولای عبدالرحمان، خالو نکیسا، بنات النعش، یوز پلنگ و خلخال شوم از دیگر آثار این هنرمند است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار