معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون فعالان صنایع دستی این استان ۶ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان زیان دیده‌اند.
کد خبر: ۸۴۲۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶ 27 April 2020

 فعالان صنایع دستی بوشهر افزون بر ۶ میلیارد تومان از کرونا زیان دیدند

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون فعالان صنایع دستی این استان ۶ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان زیان دیده‌اند.

لیلارحیمی روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با شیوع ویروس کرونا و بدلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت‌های حوزه صنایع دستی در استان بوشهر تعطیل شد و در همه زمینه‌ها دچار خسارت و ضرر شدند.

وی اضافه کرد: بیشترین خسارت به بخش تولید وارد شد که در روزهای نوروز و ابتدای سال با برپایی بازارچه‌های موقت و غرفه فروش، تولید کنندگان محصولات خود را عرضه می‌کردند که نزدیک به نیمی از این عدد ، مربوط به همین بخش است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر گفت: دیگر بخش‌هایی که تحت تاثیر این موضوع قرار گرفتند بخش آموزش، فروشگاه‌های صنایع دستی، کارگاه‌های دارای پروانه تولید بودند که با تعطیلی فعالیت‌ها دچار خسارت شدند.

رحیمی، حمایت از همهبخش‌های صنایع دستی را در این بازه را با اهمیت دانست و افزود: پیشنهاد ما برای برون رفت از شرایط کنونی این است که می‌توان با حمایت از صنعتگران و کارگاه‌های صنایع دستی در تهیه مواد اولیه، فراهم سازی زمینه‌های آموزش مجازی، پرداخت تسهیلات سرمایه درگردش و تسهیلات با نرخ بهره کم به افراد فعال متضرر در این زمینه بار دیگر نشاط را به صنایع دستی استان برگرداند.

معاون صنایع دستی بوشهر یادآورشد: این معاونت همه توان خود را بکار می‌گیرد تا بار دیگر رونق تولید صنایع دستی در استان بوشهر شتاب گیرد و با نشست و همفکری با فعالان این حوزه و ارائه راهکار تلاش می‌شود زمینه مناسب برای عرضه محصولات فراهم شود.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار