استاندار بوشهر:
تابناک- استاندار بوشهر با بیان اینکه ۶۰درصد استان بوشهر در وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا است، گفت: فزایش بیماران نشان از آغاز موج پنجم است.
کد خبر: ۹۷۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۵ 27 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، عبدالکریم گراوند در جلسه مدیریت بیماری کرونا استان بوشهر با اشاره به هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای 7 تیر از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی اسلامی با امنیت کامل و حضور باشکوه مردم خبر داد و اظهار داشت: برای رئیس جمهور منتخب و دولت آینده آرزوی موفقیت می‌کنم.

وی با بیان اینکه مردم با حضور حماسی خود در انتخابات 28 خرداد افتخار دیگر آفریدند گفت: از مردم فهیم و همیشه در صحنه استان بوشهر که با حضور باشکوه خود در انتخابات افتخار آفریدند قدردانی می‌کنم.

استاندار بوشهر با اشاره به نگرانی خیز پنجم بیماری کرونا در استان خاطر نشان کرد: شاهد افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌های کرونایی در استان از هفته گذشته هستیم که باید مردم فهیم به رعایت پروتکل بهداشتی از جمله استفاده مکرر از ماسک و پرهیز از دورهمی و تجمعات توجه کنند.

گراوند افزایش تعداد شهرستان‌‌های قرمز کرونایی استان بوشهر را نگران کننده دانست و بیان کرد: اکنون از 10شهرستان این استان 60 درصد قرمز و مابقی نارنجی است که نشان از آغاز خیز پنجم بیماری کرونا است.

وی با تبریک تولید واکسن کرونا ایرانی تصریح کرد: تزریق واکسن کرونا ایرانی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی افتخاری برای کشور، دانشمندان و نخبگان و تشویق به سایر تولیدات داخلی است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه به‌زودی تزریق واکسن کرونا در استان شدت می‌گیرد تصریح کرد: با تولید واکسن داخلی کرونا تزریق این واکسن شدت بیشتری می‌گیرد و افراد بالای 60 به بالا با دریافت واکسن کرونا در برابر بیماری کرونا ایمن می‌شوند.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تزریق واکسن کرونا بر اساس سند ملی واکسیناسیون به قشرهای مورد هدف در استان بوشهر از هفته آینده شدت بیشتری می‌گیرد.

گراوند باتأکید بر فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده دائم از ماسک در همه محافل و مجالس خاطر نشان کرد: اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود شاهد سیر نزولی ابتلا، بستری و فوتی‌ها خواهیم بود.

وی به برگزاری کنکور سراسری در مدت 4 روز پرداخت و افزود: دست‌اندرکاران برگزاری کنکور همه امکانات برای برگزاری این آزمون سراسری در محیط مطلوب با آرامش مناسب بکارگیری کنند.

استاندار بوشهر با اشاره به فراهم شدن امکانات لازم برای تزریق واکسن به قشرهای مختلف گفت: سالن‌هایی که برای تزریق واکسن تعیین شده به وسائل سرمایشی و خنک کننده بیشتری مجهز شود که در این بخش، اعتبارات لازم تخصیص می‌یابد.

گراوند به ضرب و شتم مأمور بهداشت در تنگستان در تذکر به رعایت پروتکل بهداشتی پرداخت و گفت: با توجه به رفتار ناشایست فرد خاطی با مأمور بهداشت ضمن قدردانی از تلاش‌های دادگستری و دادستان، از دستگاه قضایی در خواست می‌شود با فرد خاطی بر اساس قانون برخورد قاطع کند.

وی رعایت نکردن پروتکل بهداشتی را هنجارشکنی در محیط اجتماع دانست و تأکید کرد: باید نظارت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در همه سطوح مورد توجه قرار بگیرد و محدودیت‌ها بر اساس رنگ‌بندی شهرستان‌ها ها اعمال شود.

استاندار بوشهر بیان کرد: باید همه کمک کنند تا اجازه ندهیم در موج پنجم بیماری کرونا بیش از این بیماران و بستری‌ها بیشتر شود که این مهم نیاز به همکاری همه مردم و دستگاه‌ها اداری و اجرایی است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار