مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با ارائه توصیه‌هایی در راستای گردشگری دریایی ایمن، خواستار عدم استفاده گردشگران نوروزی از قایق‌های غیرمجاز شد.
کد خبر: ۱۱۶۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۷ 26 March 2024

به گزارش تابناک بوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، محمد شکیبی نسب روز سه‌شنبه در بازدید از پایانه مسافربری شهید حقگو افزود: در شهر بوشهر اکنون ۴۰ قایق گردشگری مجاز با عنوان تاکسی دریایی در ایستگاه شهرداری (روبروی ساختمان شورای شهر) فعالیت دارند.

وی بیان کرد: این قایق‌ها علاوه بر داشتن تایید بازرسی فنی و ایمنی دارای لوگوی شهرداری، تجهیزات ایمنی مناسب مانند جلیقه نجات، حلقه نجات و جعبه کمک‌های اولیه بوده و بصورت مستمر تحت نظارت بازرسان قرار دارند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با تاکید بر ضرورت هوشیاری گردشگران برای قرار نگرفتن در دام افرادسودجو تصریح کرد: گردشگران در گرفتن خدمات دریایی از قایق‌های بدون مجوز و مکان‌های غیر مجاز اجتناب کنند.

شکیبی نسب ادامه داد: قایق‌های غیر مجاز فاقد پوشش بیمه‌ای بوده و استفاده از آن‌ها عواقب ناگواری در پی داشته و حتی می‌تواند منجر به پیگیری قضایی شود.

وی تاکید کرد: گردشگران به طور حتم باید در قایق جلیقه نجات بر تن داشته و در صورت اقدام مالکان به سوار کردن افرادی بیش از ظرفیت قایق، مخاطرات آن را متذکر شوند.

شکیبی نسب اضافه کرد: رعایت تمام نکات ایمنی در زمینه گردشگری دریایی و همکاری با مسئولین بدون شک سفری خاطره انگیز و دور از هر حادثه را رقم می‌زند.

وی یادآور شد: دریانوردان و بویژه گردشگران در صورت وقوع هر گونه حادثه باید در اسرع وقت با سامانه تلفنی ۱۵۵۰ مرکز هماهنگی نجات دریایی تماس حاصل کنند.

شکیبی نسب افزود: برای ایام نوروز تاکنون مجوز فعالیت ۱۲ موتورلنج سنتی و ۱۳۷ قایق تفریحی برای فعالیت در طرح گردشگری دریایی بنادر استان بوشهر صادر شده است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار