در پی تصمیم اخیر گمرک؛
معترضان عقیده داشتند این تصمیم گیری بر کسب و کار آنها و قیمت اجناس در بازار اثر منفی گذاشته است.
کد خبر: ۲۱۷۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲ 24 April 2016
شماری از بازاریان و کسبه بوشهر با تجمع مقابل استانداری نسبت به تصمیم اخیر گمرک ایران برای محدودیت ته لنجی اعتراض کردند.

به گزارش «خلیج فارس»؛ حاضران که شمار آنها به 70 نفر می رسید، با اشاره به نامه چندی پیش کرباسیان رییس گمرک ایران و محدودیت هایی که در خصوص ته لنجی از ابتدای سال پیش آمده، عقیده داشتند این تصمیم گیری بر کسب و کار آنها و قیمت اجناس در بازار اثر منفی گذاشته است.

برخی از حاضران پلاکاردهایی نظیر "آقای استاندار، از سفره مردم دفاع کنید"، " ته لنجی قاچاق نیست، جق مرزنشین است" و... در دست داشتند.

ساعتی پس از حضور این افراد، چند نفر به نمایندگی از معترضان وارد استانداری شده تا با یکی از مدیران گفتگو کند و نهایتا قول داده شد که با توجه به پیگیری های به عمل آمده، تا دو هفته آینده در این خصوص تصمیمات مقتضی اتخاذ شود.

محدوديت ورود كالاي همراه ملوان در پي نامه رئيس گمرك ايران در روزهاي پاياني سال گذشته به رئيس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز كشور در بنادر جنوبي كشور بويژه استان بوشهر اجرايي شده است.

از زمان اجراي اين دستورالعمل فعاليت شناورها به كشورهاي حوزه خليج فارس كاهش يافته است.

رییس اصناف: حذف ته‎لنجي بازار را دچار مشكل می‎کند

رئيس اتاق اصناف استان بوشهر نیز گفت: حذف كالاي همراه ملوان ( ته لنجي ) زمينه ايجاد مشكل براي بازار و فعالان اين بخش را فراهم خواهد كرد.

مصطفي گراشي که با ایرنا گفتگو کرده، افزود: بخشي از كالاهاي مايحتاج ضروري مردم از طريق ته لنجي تامين مي شود كه در كنار آن زمينه ايجاد اشتغال را فراهم مي كند.

وي اظهاركرد: هم اينك قبل از اجراي اين طرح تاثيرات آن بر بازار قابل مشاهده است وبا اجرايي شدن آن بازار دچار مشكلات جدي خواهد شد.

گراشي اضافه كرد: براساس دستورالعمل گمرك ايران به استانداران و گمركات استانها، لنجداران اجازه حمل هيچ كالاي همراه ملوان را نداشته و ازآنها در اين زمينه تعهد گرفته مي شود.

وي بيان كرد: با حذف كالاهاي همراه ملوان در بازار هيچ گونه كالاي مشابه كيفيت آنها در داخل وجود ندارد كه بتوان جايگزين كرد.

وي بيان كرد: در اين ارتباط بايد تصميم بهتر و برنامه ريزي عاقلانه تري صورت گيرد تا بازار دچار مشكل نشود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مظفری
|
Germany
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
مردم مرزنشین که درگرمای طاقت فرسای جنوب زندگی میکنند ودرهوای الوده ناشی از انواع تاسیسات نفتی وگازی که 70درصددرآمد کشورراتامیین میکنند.باتحمل همه مشکلات اکثرجوانان بیکارندوازاستخدام دراین پروژه ها سهم جزِئی دارند.واگه ته لنجی چهارتا ملوان شناورها نباشه .که لزومی نداره درآنجاوباآن شرایط زندگی کنند.ناچار به مهاجرت به مناطق خوش آب وهوامیشوندوساحل نیلگون خلیج فارس خالی ازاین دلاورمردان که همیشه دربرابر استعمارودشمنان کشورقهرمانانه ایستاده اندمی شود










ا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار