مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر مطرح کرد
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: آموزش و پرورش استان بوشهر ۶۰ میلیارد تومان به فرهنگیان و ۴.۵ میلیارد تومان بابت بدهی برق مصرفی مدارس به شرکت برق این استان بدهی دارد.
کد خبر: ۲۲۱۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶ 01 May 2016

، ناصر کرمی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در بوشهر با گرامیداشت روز معلم آموزش و پرورش را به عنوان گسترده‌ترین دستگاه دولتی دانست و اظهار داشت: یک میلیون معلم و 13 میلیون دانش آموز با احتساب خانواده‌هایشان به طور مستقیم و غیرمستقیم با آموزش و پرورش در ارتباط هستند.

وی نقش و رسالت رسانه‌ها در تعلیم و تربیت واضح و مهم دانست و تصریح کرد: یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش سواد رسانه‌ای است که در این زمینه امسال درسی به نام سواد رسانه‌ای به پایه دهم اختصاص داده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز خبر داد و گفت: این مسابقه با  حضور 60 هزار دانش‌آموز سراسر کشور و مسابقات فرهنگی هنری با شرکت 54 هزار دانش‌آموز برگزار شد که دانش‌آموزان استان بوشهر نقش مهمی در این مسابقات داشتند.

کرمی با اشاره به تقدیر از یک‌ هزار و 100 دانش‌آموز برتر قرآنی در استان بوشهر گفت: پرسش مهر 16 با حضور 15 هزار دانش‌آموز و معلم در استان بوشهر برگزار و یک‌هزار و 409 شورای دانش‌آموزی در استان بوشهر تشکیل شده است.

وی اجرای طرح آهن‌یاری 35 هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه و طرح ویتامین D برای 25 هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه را از دیگر برنامه‌های اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر دانست و افزود: برگزاری پنجمین جشنواره خوارزمی، مسابقات علمی کاربردی برای 557 هنرجو، توزیع 10 هزار جلد کتاب کمک درسی و 6 هزار نمونه سوال امتحانات نهایی، 291 کلاس کنکور برای دو هزار و 540 دانش آموز پیش دانشگاهی از دیگربرنامه‌های این اداره کل در سال تحصیلی جاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تشکیل 3 هزار و 800 دوره برای معلمان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ضمن خدمت برای معلمان حق‌التدریس و پیش دبستانی در جذب579 نفر نیروی حق التدریس، صدور 11 هزار حکم رتبه‌بندی معلمان فعالیت کرده است.

کرمی بیان کرد: جذب 77 سرباز معلم و استخدام 69 نفر معلم در شهریور 95 از سهمیه کشور پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 93 به میزان 88 درصد ازدیگر اقدامات است.

وی با بیان اینکه پرداختی حقوق نیروهای حق‌التدریس ابتدایی تا پایان این هفته انجام می‌شود گفت: معلمان پیش‌دبستانی یک ماه حقوقشان پرداخت شده و پنج ماه حقوق باقی‌مانده آنها نیز تا پایان ماه جاری پرداخت می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از انتقال 313 فرهنگی در درون استان و 397 نفر به برون استان خبرداد و گفت: سطح باسوادی استان بوشهر امسال از95 و چهار دهم درصد به 96 درصد افزایش یافته است.

وی اجرای طرح بهبود کیفیت آموزشگاهی در 95 درصد مدارس ابتدایی استان، برگزاری371 دوره آموزشی و دو هزار و 185 الگوی برتر تدریس و حضور 14 هزار نوآموز قرآنی در مسابقات از دیگر برنامه‌های این اداره کل دانست.

کرمی با اشاره به مطالبات آموزش و پرورش به فرهنگیان بیان کرد: آموزش و پرورش استان بوشهر 60 میلیارد تومان به فرهنگیان و 4.5 میلیارد تومان بابت بدهی برق مصرفی مدارس به شرکت برق این استان بدهی دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار