مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: 33شهر و 200 روستای این استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده و عملیات گاز رسانی در 208 روستا نیز در حال اجراست.
کد خبر: ۲۷۹۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ 17 August 2016
غلامعباس حسینی از تاسیاست گازرسانی استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر 340کیلومتر خط انتقال، چهار هزار و 700 کیلومتر شبکه شهری و روستایی و 148هزار انشعاب در کل استان اجرا و به بهره برداری رسیده است.
وی یادآورشد: با اجرای این عملیات 95درصد از خانوار شهری و 70درصد از خانوارهای روستایی در استان بوشهر زیر پوشش شبکه سراسری گاز قرار دارد.
حسینی در خصوص وضعیت گاز رسانی به شهر ها و روستاهای باقی مانده استان بوشهر نیز گفت: هم اکنون گازرسانی به سه شهر کلمه، تنگ ارم و بوشکان ، توسعه شبکه بوشهر،برازجان،گناوه و گاز رسانی به 220روستاهای بالای 20خانوار واجد شرایط گاز رسانی در استان در حال اجراست.
وی افزود: با پایان گاز رسانی به این شهر ها و روستاها ظرفیت تحت پوشش گاز رسانی در شهر ها به98 و در روستاها به 90 درصد می رسد.
حسینی عنوان کرد: یکی از پروژه های مهم در دست اجرا پروژه گاز رسانی مربوط به سه شهر و روستاهای بخش ارم ،بوشکان و تنگ ارم است که طول مسیر 75 کیلومتر و با اعتباری 35میلیارد تومان اعتبار اجرا و 7هزار خانوار از این نعمت برخوردار خواهند شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: در راستای تحقق شعار سال طرح هایی منطبق بر شاخص های اقتصاد مقاومتی مورد تایید هیات مدیره گاز استان در حال اجرا است.
وی کاهش مصرف فرآورده های نفتی، کاهش هزینه تولید، ایجاد ارزش افزوده، محرومیت زدایی، تحقق عدالت اجتماعی ، بهبود زیر ساخت های استان، دستیابی به انرژی پاک و ایجاد اشتغال پایدار را از جمله اهداف طرح های اقتصاد مقاومتی شرکت گاز استان بوشهر ذکر کرد.
حسینی عنوان کرد: اجرای 22هزار انشعاب گاز رسانی در سطح استان با 900 میلیارد ریال، گاز رسانی به بزرگترین طرح متانل خاور میانه، متانل کاوه دیر ، سیراف انرژی 350میلیارد ریال،گاز رسانی سیمان مند دشتی 60میلیارد ریال ، گاز رسانی به 156مرغداری در سال های 95-96 با اعتبار 170 میلیارد ریال از جمله پروژه های اقتصاد مقاومتی شرکت گاز در استان بوشهر است.
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: سالانه 12میلیارد متر مکعب فروش گاز در استان بوشهر است که 99 درصد آن مربوط به صنایع شامل پتروشیمی ها، نیروگاه ها ، پالایشگاه های گاز و کارخانه‌های سیمان و کمتر از یک درصد مربوط فروش انشعاب به مجموعه های تجاری و خانگی اختصاص دارد.
وی بیان کرد: سالانه حدود 20 هزار میلیارد ریال نقدینگی از محل هدفمندی یارانه ها به خزانه واریز می شود و 140یکهزار و 400 میلیارد ریال ارزش افزوده از محل فروش به پتروشیمی ها وارد استان می شود که از این میزان 30درصد به شهرداری ها واریز می شود که از سال 93تاکنون محقق شده و در خدمت رسانی به مردم و توسعه شهری کمک خوبی به استان می شود.
وی گفت: در خصوص مالیات های تکلیفی و سود سهام دولت سالانه حدود 700 میلیارد ریال به دارایی و امور مالیاتی استان واریز می شود .
حسینی یادآور شد: شرکت گاز استان بوشهر در سال گذشته از نظر حجم کلی فروش رتبه چهارم و فروش صنعتی رتبه دوم را کسب کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار