معاون سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت کامل در مدار تولید است، گفت: با تلاش متخصصان داخلی واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت یک‌هزار مگاوات برق در مدار تولید است.
کد خبر: ۲۹۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶ 10 September 2016
محمد احمدیان در جریان بازدید معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از نیروگاه اتمی بوشهر، با بیان اینکه توانمندی دانشمندان و متخصصان ایرانی در حوزه انرژی هسته‌ای افزایش یافته است، اظهار داشت: اکنون مدیریت نگه‌داری و بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر در اختیار کارشناسان ایرانی است و بومی‌سازی فناوری‌های هسته‌ای از سیاست‌های سازمان انرژی اتمی است.

وی با اشاره به اینکه واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت کامل در مدار تولید است، تصریح کرد: با تلاش متخصصان داخلی واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت یک‌هزار مگاوات برق در مدار تولید است.

معاون سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه ساخت دو نیروگاه هسته‌ای جدید آغاز شده گفت: در ساخت دو واحد نیروگاه هسته‌ای جدید در مدت 10 سال 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌شود.

احمدیان با اشاره به نقش مهم نیروگاه اتمی در تامین برق کشور گفت: با احداث 2 واحد جدید نیروگاه اتمی سهم مشارکت برق هسته‌ای کشور به حدود  5 تا 6 درصد از تولید کل برق کشور افزایش می‌یابد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار