معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: تا ۱۳ آذر روز جهانی معلولان همه مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور به مراکز فراگیر مجهز می‌شوند.
کد خبر: ۳۲۹۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵ 15 November 2016
رضا قمرزاده در مراسم افتتاح بیست و چهارمین مرکز فراگیر کانون در استان بوشهر هدف از راه‌اندازی این مراکز را توانمندسازی کودکان استثنایی دانست و اظهار داشت: مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر با هدف توانمندسازی کودکان استثنایی تجهیز و  افتتاح شده است.

وی بهره‌وری کودکان و نوجوانان استثنایی از اوقات فراغت‌شان را از مهم‌ترین اهداف ایجاد مراکز فراگیر کانون پرورش فکری  دانست و افزود: با راه‌اندازی مرکز فراگیر این کانون، کودکان با نیازهای ویژه معلولان می‌توانند در کنار سایر کودکان از فضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهره‌مند شوند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کشور با بیان اینکه زمینه آموزش غیررسمی برای کودکان استثنایی فراهم  شده است افزود: تا 13 آذر روز جهانی معلولان همه مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور به مراکز فراگیر  مجهز می‌شوند.

قمرزاده با بیان اینکه 40 فعالیت ویژه کودکان و نوجوانان معلول در این مراکز ارائه می‌شود گفت: با امکاناتی که در مراکز فراگیر تامین شده 40 فعالیت کانون در موضوع‌های فرهنگی، هنری و ادبی ویژه کودکان معلول فراهم شده است.

وی تهیه کتابهای به خط بریل ویژه نابینایان و تامین امکانات ویژه صوتی و تصویری برای افراد ناشنوا و سایر امکانات دیگر ویژه معلولان ذهنی را از قابلیت‌های مراکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ذکر کرد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور از تجهیز  کانون پرورش فکری به مرکز نجوم خبرداد و گفت: با توجه به قابلیت‌های استان بوشهر در عرصه نجوم لازم بود که این کانون به این امکانات مجهز شود.

قمرزاده ارائه فعالیتهای کانون در قالب جشنواره‌ها را از نقاط قوت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست و افزود: برگزاری جشنواره نمایش‌های عروسکی در مازندران درمهرماه، جشنواره انیمیشن در اسفند ماه، جشنواره دو سالانه نقاشی در دی ماه و جشنواره بین المللی قصه گویی تهران در اسفند ماه از جمله برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار