معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهرگفت: ۲۱۸ میلیون مترمکعب آب پشت سد رئیسعلی دلواری ذخیره شده این در حالی است که از حجم ۶۹۵ میلیون مترمکعب این سد یک سوم آن آبگیری شده است.
کد خبر: ۴۰۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 04 April 2017
حسین باشی‌زادگان ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت بارندگی‌های اخیر در استان بوشهر با اشاره به اینکه سد رئیسعلی میزبان گردشگران نوروزی بود اظهار داشت: در تعطیلات نوروزی سد رئیسعلی دلواری میزبان 25 هزار گردشگر هم‌استانی و هموطن، بود و نیمی از این گردشگران دیروز در روز طبیعت از سد بازدید کردند.

وی با اشاره به افزایش بیش از دو برابری مهمانان نوروزی سد رئیسعلی دلواری، بیان کرد: پارسال 11 هزار نفر از این سد دیدن کردند که امسال این تعداد به 25 هزار نفر افزایش یافت.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به اینکه بارندگی‌ها در استان بوشهر جوابگوی نیازهای آبی  و کشاورزی استان بوشهر نمی‌دهد گفت: مخزن  سد رئیسعلی دلواری اکنون 31 درصد آب در خود جای داده و حدود 70 درصد آن خالی است.

باشی‌زادگان این سد توان ذخیره 695 میلیون مترمکعب آب دارد افزود: 218 میلیون مترمکعب آب پشت سد رئیسعلی دلواری ذخیره شده و این در حالی است که از حجم 695 میلیون مترمکعب این سد یک سوم آن آبگیری شده است.

وی با بیان اینکه  تاکنون هیچ‌گاه مخزنش پر نشده است خاطرنشان کرد: بهترین سالی که سد داشته سال 91 بوده که 350 میلیون مترمکعب آب در دریاچه سد ذخیره و 50 درصد مخزن آن پر شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: اکنون 218 میلیون مترمکعب آب پشت سد رئیسعلی دلواری ذخیره شده در حالی که پارسال 238 میلیون مترمکعب آب در مخزن سد وجود دارد.

 باشی‌زادگان تصریح کرد: 18 هزار و 200 هکتار از مزارع و نخلستان‌های شبانکاره، سعدآباد و آبپخش با آب این سد آبیاری می‌شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار