مدیرعامل شرکت‌ آب منطقه‌ای بوشهر گفت: ۱۷ سد کوچک و بزرگ در دست بهره‌برداری، ساخت و مطالعه است که استحصال حجمی معادل یک میلیارد و ۳۶۵ میلیون متر مکعب از سیلاب‌های فصلی استان بوشهر بر عهده دارند.
کد خبر: ۴۲۸۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴ 23 May 2017
شاهپور رجایی بعدازظهر امروز در نشست بررسی اجرای طرح‌های سدسازی در استان بوشهر با بیان اینکه افزایش منابع آبی در استان از اولویت‌های مهم شرکت آب منطقه‌ای است، اظهار داشت: برای افزایش منابع آبی استان بوشهر، طرح‌های مهمی تدوین و اجراء شده که در این راستا ساخت و توسعه پروژه‌های سد سازی از اولویت‌های این بخش است.

وی با اشاره به اجرای 4 سد در استان بوشهر خاطر‌نشان کرد: هم اکنون عملیات اجرایی 4 سد دالکی، دشت پلنگ، باغان و خائیز در حال اجراء است که با تکمیل این طرح‌ها نقش مهمی در تامین آب آشامیدنی و کشاورزی دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر افزود: هزینه احداث 4 سد دالکی، دشت پلنگ، باغان و خائیز  8 هزار و 500 میلیارد ریال  است.

رجایی، هدف از ساخت این سدها را کنترل روان‌آب‌ها دانست و خاطر‌نشان کرد: سدهای 4 گانه استان بوشهر با هدف کنترل روان‌آبهای مخرب فصلی و کاهش خسارات سیلاب‌های خروشان و سهمگین پاییزه و زمستانه و بهره برداری بموقع از این جریان‌ها برای جبران کمبود آب شرب، صنعت و کشاورزی است.

وی با بیان اینکه سدهای یاد شده در مدت 4 سال تکمیل می‌شود گفت: با تامین اعتبار بموقع در بازه زمانی چهار ساله، مراحل اجرایی این سدها پایان می‌رسد و بهره‌برداری از آنها آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه 12 سدکوچک و بزرگ بمنظور مدیریت سیلابهای فصلی استان در دست مطالعه است افزود: این 12 سد قادر است حجمی معادل 200 میلیون متر مکعب آب را ذخیره و ساماندهی کند.

رجایی با بیان اینکه 17 سد کوچک و بزرگ در دست بهره برداری، ساخت و مطالعه است تصریح کرد: 17 سد کوچک و بزرگ در دست بهره‌برداری، ساخت و مطالعه است که استحصال حجمی معادل یک میلیارد و 365 میلیون متر مکعب از سیلاب‌های فصلی استان بوشهر بر عهده دارند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار