مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر گفت: در شش ماهه نخست امسال ۹ میلیارد و ۳۷۳ میلیون تومان وام قرض الحسنه صندوق امداد ولایت امداد به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان بوشهر پرداخت شد.
کد خبر: ۴۹۶۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 20 September 2017
احمد لطفی ظهر امروز در نشست با مسئولان صندوق ولایت کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه یکی از خدمات ارزشمند و ماندگار کمیته امداد در مقطع کنونی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان است،اظهار داشت: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با هدف کمک به ترویج فرهنگ قرض الحسنه و تحقق سیاست‌های بانکداری اسلامی، مشارکت عموم مردم در فقرزدایی و همچنین  پرداخت تسهیلات اشتغال و کارگشایی به مددجویان و نیازمندان، درسال گذشته با مجوز رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درمرکز استان بوشهر افتتاح شد.

وی با بیان اینکه صندق ولایت کمیته امداد همه خدمات به مددجویان ارائه می‌کند افزود: هم اکنون این صندوق با اتصال به شبکه شتاب و تبادلات بانکی همه خدمات نوین بانکی را به مشتریان و سپرده گذاران خود در طول شبانه روز ارائه می‌دهد.

لطفی با بیان اینکه قرض الحسنه از سنت‌های حسنه و مورد تاکید دین مبین اسلام بوده و درآیات و احادیث به آن توصیه شده است، خاطر نشان کرد:صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با هدف ارائه تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان و تلاش برای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت تاسیس شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر با بیان اینکه تسهیلات این صندوق در قالب وام‌های اشتغال‌زایی و کارگشایی به مدجویان پرداخت می‌شود، عنوان کرد: در شش ماهه نخست امسال دو هزار و 641 فقره تسهیلات حمایتی از محل اعتبارات صندوق قرض الحسنه و کمک‌های خیران به مبلغ 9 میلیارد و 373 میلیون تومان با حداقل کارمزد به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه شرایط هر یک از مددجویان و یا سایر افراد نیازمند، برای دریافت وام ابتدا از سوی واحد‌های مددکاری احراز شده و پس از آن وام در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد افزود : تأمین هزینه‌های درمانی، ازدواج، اعطای وام به محکومان دیه و جرائم غیر عمد، خرید و تأمین مسکن کمک به خرید لوازم منزل، ودیعه مسکن، کارگشایی، ایجاد کار انگیزی، پرداخت بدهی، پرداخت هزینه‌های تحصیلی و ایجاد اشتغال از موارد پرداخت وام هستند.

لطفی با بیان اینکه عمده وام‌های پرداختی به نیازمندان و مددجویان در سرفصل‌های کارگشایی و اشتغال است، تصریح کرد : سقف  وام‌های پرداختی در حوزه اشتغال30 میلیون تومان است و سایر وام‌ها همچون کارگشایی 5 میلیون تومان است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از اجرای طرح" یک قرض نیکو، 18 برابر پاداش نیکو" برای افتتاح حساب شهروندان بوشهری در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت خبر داد و افزود: با توجه به رویکرد جذب سپرده قرض الحسنه خیران و نیکوکاران برای اعطای تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان، افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند به عنوان خیران سپرده گذار صندوق قرض الحسنه امداد ولایت، در طرح " یک قرض نیکو، 18 برابر پاداش نیکو" با حداقل سپرده 100 هزار تومان زمینه کمک به توانمند سازی خانواده‌های نیازمند را فراهم کنند.

وی ضمن دعوت از همه خیران و مردم نیکوکار استان برای سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت، گفت : این صندوق به شبکه شتاب بانکی متصل شده و صاحبان سپرده و خیران می‌توانند با کارت بانکی صندوق از تمامی دستگاه‌های عضو شتاب استفاده و وجوه خود را جابجا کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار