بوشهر: موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس بوشهر به عنوان دومین موزه پزشکی کشور در شورای بین‌المللی موزه‌ها ثبت شد.
کد خبر: ۶۵۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷ 23 September 2018

بوشهر: موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس بوشهر به عنوان دومین موزه پزشکی کشور در شورای بین‌المللی موزه‌ها ثبت شد.

به گزارش «تابناک»؛ این موزه که وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، پس از اخذ مجوزهای رسمی و ثبت به عنوان موزه توسط کمیته بین‌المللی موزه‌های دانشگاهی، به عنوان دومین موزه پزشکی کشور به ثبت بین المللی رسید.

عضو هیأت اجرایی کمیته بین‌المللی موزه‌های دانشگاهی ایران در این خصوص گفت: موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس بوشهر به عنوان هفتمین موزه دانشگاهی کشور در شورای بین‌المللی موزه‌ها به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس یازدهمین موزه پزشکی آسیاست، افزود: برای ثبت موزه در شورای بین‌المللی موزه‌ها دارابودن چارت سازمانی در یکی از دانشگاه‌ها و اخذ مجوزهای لازم از اداره کل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری الزامی است که این موزه با ارزش، شرایط لازم را داشت و با پیگیری‌های انجام گرفته از طرف مسئولان موزه این مهم در مدت زمان کوتاهی صورت گرفت.

احمدی با اشاره به اهمیت موزه‌های دانشگاهی در جامعه، گفت: پیش از این موزه ملی تاریخ پزشکی، موزه تربیت معلم دانشگاه مشهد، موزه تاریخ طبیعی دانشگاه شیراز، موزه مقدم دانشگاه تهران، موزه نگارستان دانشگاه تهران و موزه فنی مهندسی دانشگاه خواجه نصیر نیز در کمیته بین‌المللی موزه‌های دانشگاهی ثبت شده‌اند.

موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس با دارا بودن اشیا با ارزش تاریخی از دوران عیلامیان تا دوره معاصر در عمارت تاریخی دهدشتی واقع در خیابان انقلاب بوشهر فعالیت دارد و همه روزه (غیر از تعطیلات) از ساعت 8 الی 13 به‌صورت رایگان پذیرای علاقمندان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار