آیت‌الله حسینی‌بوشهری:
تابناک-رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رسیدن به کمال و سعادت را شناخت ائمه اطهار(ع) و ادامه مسیر آنان دانست و گفت: رمز و راز موفقیت سردار شهید قاسم سلیمانی دلدادگی به اهل بیت(ع) است.
کد خبر: ۹۳۲۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 17 January 2021
آیت‌الله حسینی‌بوشهری: رمز و راز موفقیت سردار شهید قاسم سلیمانی دلدادگی به اهل بیت(ع) است

به گزارش تابتاک، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری صبح امروز در برنامه سرچشمه در فضای مجازی و صدا و سیمای مرکز بوشهر با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از دلدادگی مردم ولایت‌مدار استان بوشهر به خاندان رسول گرامی اسلام(ص) پرداخت و اظهار داشت: شرایط کرونایی سبب کاهش  عشق، ارادت  و دلدادگی مردم استان بوشهر به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نشد و مردم با رعایت موازین بهداشتی با شرکت  در مراسم شهادت فاطمه زهرا(س) ارادت خود را به بانوی دو عالم حضرت زهرای مرضیه(س) نشان دادند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری فضلیت‌ها و ویژگی‌های حضرت زهرا(س) را برشمرد و با استناد به آیات قرآن کریم افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) مقام عصمت را به تصویر کشید و نشان داد راه سعادت و کمال، به صراط مستقیم ختم می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، اساس و پایه اسلام را  محبت به اهل بیت(ع) دانست و تاکید کرد: برای شناخت اسلام واقعی انس و الفت بستن به اهل بیت(ع) است که از کانال شناخت ائمه اطهار(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) می‌گذرد.

 رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه در نزد پیامبرگرامی اسلام حضرت محمد(ص)، حضرت فاطمه جایگاه ویژه، متماز و محبوب‌ترین شخص داشت گفت: امامان معصوم(ع) حجت خدا بر خلق و همه مردم هستند ولی حضرت فاطمه زهرا(س) به تنهایی حجت بر اهل بیت(ع) داشت که نشان از منزلت و جایگاه دختر  نبی‌مکرم اسلام(ص) در نزد پروردگار عالم است.

 آیت‌الله حسینی‌بوشهری، حضرت فاطمه زهرا(س) را واسطه انتقال علم الهی به ائمه اطهار(ع) دانست و بیان کرد: دختر گرامی پیامبر اسلام(ص) واسطه انتقال پیام الهی به ائمه اطهار(ع) بود و امامان معصوم(ع) از بی‌بی دو عالم الگو می‌گرفتند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری یکی از ویژگی‌های حضرت زهرا(س) را معیار تشخیص حق از باطل دانست و خاطر نشان کرد: جایگاه فاطمه اطهر(س) به قدری نزد خداوند متعال بالا است که رضایت خداوند عین رضایت فاطمه زهرا(س) و غضبش عین غضب حضرت باری‌تعالی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر بهره بردن از سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) تصریح کرد: ولایتمداری، دینداری، انفاق، قناعت، دوست داشتن همنوع، مواسات مومنانه، در غم و شادی دیگران شریک بودن، دوست داشتن همنوع، و دشمنی کردن با دشمنان خدا سبک زندگی حضرت فاطمه (س) است که الگوی همه بشریت است.

وی با بیان اینکه گذشت 14 قرن از دوران زندگی آن حضرت به طور یقین این پیام‌ها و الگوها را کهنه نمی‌کند گفت: ارزش‌ها و الگوهایی از جمله راست‌گویی، حق‌گویی، خودسازی، مبارزه با ظلم  و ستم زمان و مکان نمی‌شناسد و برای همه تاریخ و آیندگان می‌تواند الگو و درس باشد. 

 آیت‌الله حسینی‌بوشهری، یا  اشاره به اینکه انسان‌های کمال یافته می‌توانند راه و مسیر سعادت را نشان دهند تصریح کرد: رمز و راز موفقیت سردار شهید قاسم سلیمانی دلدادگی به اهل بیت(ع) است چراکه ارادت خاصی به ائمه اطهار(س) داشت و در این مسیر گاه گذاشت و به سعادت رسید.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری  اقتصاد مقاومتی را یکی دیگر از ویژگی‌های فاطمه زهرا(س) دانست و خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین آموزه‌های زندگی حضرت فاطمه (س) اقتصاد مقاومتی به معنی تکیه نکردن به دشمن و توجه به ظرفیت‌های داخلی و چشم نداشتن به دشمن است.  

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر توجه به فاطمه شناسی و اجرای پیام و سبک زندگی دختر پیامبر اکرم (ص) در زندگی گفت: آن حضرت الگو و راهنما برای رسیدن به اوج، پیشرفت و کمال است.

 رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاکید براینکه معرفت اهل بیت (ع) همانند این است که خدا تمام خوبی‌ها را به انسان عطا کرده است گفت: اگر انسان می‌خواهد کسی را واسطه قرار دهد باید واسطه‌ها کسانی باشند که از عنایت‌های الهی برخوردار باشند و انسان‌های کمال یافته که همان ائمه(ع) هستند می‌توانند راهنما باشند.

وی، معرفت دینی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: معرفت دینی و باور قلبی ملت ایران منجر به پیروزی و تداوم انقلاب شد چراکه مردم با اعتقاد قلبی، راه خود را شناختند و ثابت قدم و بدون هرگونه تزلزلی توانستند طاغوت را شکست دهند و با اعتقاد به نظام، اسلام، قرآن و رهبری حماسه‌ها خلق کردند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار