همزمان با سومین روز از گرامیداشت هفته دولت مرکز ثابت انتقال خون شهید دکتر خلیل فخرایی در شهرستان دیر افتتاح شد.
کد خبر: ۹۸۸۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳ 26 August 2021

فرماندار دیر روز پنجشنبه در این آئین گفت: مرکز ثابت انتقال خون با همکاری این فرمانداری، شبکه بهداشت و انتقال خون استان و همکاری نیکوکار دیری آماده و تجهیز شده است.

کریم علی حسنی ضمن قدردانی از حاج غلامرضا فخرایی نیکوکار دیری که ساختمان را بصورت رایگان در اختیار انتقال خون قرار داد، افزود: از آن جا که سازمان انتقال خون رسالت تامین و توزیع خون را برعهده دارد این مرکز در راستای روان سازی مسیر برای اهدا کنندگان در شهرستان و تامین فرآورده‌های خونی راه‌اندازی شده است.

مدیر کل انتقال خون استان بوشهر گفت: مردم شریف شهرستان دیر از این به بعد به راحتی می‌توانند خون خود را در این مرکز بدون طی کردن مسیر طولانی تا مرکز انتقال خون کنگان، اهدا کنند.

نرگس عبیدی افزود: در زمان حاضر با توجه به شرایط کرونایی و گرمای هوا میزان مراجعه به مراکر انتقال خون استان کاهش یافته است.

وی گفت: اهدای خون یک کار حیاتی و ضروری به شمار می‌رود و افرادی که توانایی اهدای خون دارند با حفظ شیوه نامه‌های بهداشتی از منزل خارج و به مراکز انتقال خون فعال در استان مراجعه کنند.

مدیر کل انتقال خون استان بوشهر یادآورشد: مرکز ثابت انتقال خون شهرستان دیر هفته‌ای ۲ روز فعال است و چنانچه استقبال مردم زیاد باشد روزهای خون‌گیری از مردم در این مرکز افزایش می‌یابد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: ساختمان مرکز انتقال خون شهید فخرایی دیر با همت حاج غلامرضا فخرایی نیکوکار دیری در زمینی به مساحت یک هزار و ۲۰۰ مترمربع و زیر بنای ۲۰۰ مترمربع با داشتن پنج اتاق در اختیار انتقال خون قرار گرفت.

احمد آخوندی افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر نیز یک میلیارد ریال برای فراهم کردن امکانات و تجهیزات درمانی و بهداشتی این مرکز انتقال خون هزینه کرده است.

وی هدف از این کار را روان سازی در کار مراجعه اهداکنندگان خون و کمک به بیماران نیازمند به خون عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار